Předmět: Quality Management in Education

« Zpět
Název předmětu Quality Management in Education
Kód předmětu KPG/YQME@
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 2
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
  • Opletalová Alena, Ing. Ph.D.
  • Marešová Hana, doc. PhDr. Ph.D., MBA
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Aims of the subject / students will be able to: Name the most comment quality management systems. Explain the difference between traditional management and quality management. Compare the impact of results from external and internal quality assessment in education. Explain the differences among the World, European and Czech standards for quality in education at particular levels of schools. Describe the basic principles of study programs and study subject's evaluation. Use the chosen tools for improving the quality of teaching. Evaluate the study subject/study program according the criteria.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura
  • Czech School Inspectorate. https://www.csicr.cz/en/home?lang=en-us.
  • ENQA. Standards and guidelines for quality assurance in the European higher education area. Retrieved from https://enqa.eu/wp-content/uploads/2015/11/ESG_2015.pdf.
  • European Commission: Eurydice. Czech educational system. Retrieved from https://eacea.ec.europa.eu/national-policies/eurydice/content/czech-republic_en.
  • European Commission: Eurydice:. Quality assurance. Retrieved from https://eacea.ec.europa.eu/national-policies/eurydice/content/quality-assurance-17_en.
  • European Commission: Eurydice. Retrieved from. https://eacea.ec.europa.eu/national-policies/eurydice/home_en.
  • European Commission. Quality assurance (Education). Retrieved from https://ec.europa.eu/education/policies/school/quality-assurance_en.
  • Gitlow, H. S. (2001). Quality management systems. A practical guide. Boca Raton, FL: CRC Press..
  • Matorera, D. (2018). Quality management systems in education. Retrieved from https://www.intechopen.com/chapter/pdf-download/58341.
  • Ministry of Education, Czech Republic. Framework Education Programme for Secondary General Education (Grammar Schools). Retrieved from file:///C:/Users/uzivatel/Downloads/RVP_G-anj.pdf.
  • Ministry of Education, Czech Republic. Framework Educational Programme for Basic Education. Retrieved from file:///C:/Users/uzivatel/Downloads/IM_RVP_ZV_EN_final_rijen08.pdf.
  • Ministry of Education, Czech Republic. http://www.msmt.cz/index.php?lang=2.
  • National Accreditation Bureau for Higher Education, Czech Republic. https://www.nauvs.cz/index.php/en/.
  • Taylor, A., & Hill, F. (1993). Quality management in education. Quality Assurance in Education, 1(1), 21-28. Retrieved from https://doi.org/10.1108/09684889310040712.
  • www.unesco.org. www.unesco.org.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Research and Development in Educational Studies (NA24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Research and Development in Educational Studies (NA23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Research and Development in Educational Studies (NA21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Research and Development in Educational Studies (NA22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní