Předmět: Critical Thinking in Education

« Zpět
Název předmětu Critical Thinking in Education
Kód předmětu KPG/YCTE@
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
  • Koribská Iva, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Aims of the subject / students will be able to: Students will be able to define the term critical thinking in the framework of critical intellectual traditions. During the lecture they will learn the methods and strategies that can be implemented into their future teaching process to support the development of pupils' critical mindset. The lectures will be focused on lesson organization, activating methods stimulating critical thinking, practical examples. Students will be offered with the possibility to test their own critical thinking level by a standardized test on critical thinking ability.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura
  • Brookfield, S. (2012). Teaching for critical thinking: Tools and techniques to help students question their assumptions. San Francisco, CA: Jossey-Bass. Eales-Reynolds, L. E., Judge, B., Jones, P., & McCreery, E. (2013). Critical thinking skills for education students (2nd ed.). London, UK: SAGE..
  • Facione, P. A. (1998). Critical Thinking: What it is and why it counts. Millbrae, CA: The California Academic Press..
  • Kahneman, D. (2011). Thinking, fast and slow. London, UK: Penguin Books.
  • Lipman, M. (2003). Thinking in education. London, UK: Cambridge University Press.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Research and Development in Educational Studies (NA24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Research and Development in Educational Studies (NA21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Research and Development in Educational Studies (NA23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Research and Development in Educational Studies (NA22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Zimní