Předmět: Comparative Education 4 - methods of analysing of school management

« Zpět
Název předmětu Comparative Education 4 - methods of analysing of school management
Kód předmětu KPG/YCE4@
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 2
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
  • Peng Danping, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Aims of the subject / students will be able to: Have a general knowledge about management and school management. Know basic theories of school management and historical context of their origins. Understand cultural aspects of intercultural school management as well as the necessity of effective communication. Have a knowledge of professional development and different roles of teachers and school leaders. Improve his/her intercultural competence and understanding of how to cope with basic school management.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura
  • Cole, G. A. (2004). Management theory and practice (6th ed.). London, UK: Cengage Learning EMEA..
  • Gabor, A., & Mahoney, J. T. (2013). Chester Barnard and the systems approach to nurturing organizations. In M. Witzel, & M. Warner, The Oxford handbook of management theorists (pp. 134-151). Oxford, UK: Oxford University Press..
  • Hodgetts, R. M., & Altman, S. (1981). History of management thought. In P. Mali (Ed.), Management handbook: Operating guidelines, techniques and practices. New York, NY: John Wiley..
  • Koontz, H. (1980, April). The management theory revisited. Academy of Management Review..
  • Kotter, J. (1990). A force for change: How leadership differs from management. New York, NY: Free Press..
  • Northouse, P. (2007). Leadership theory and practice. Thousand Oaks, CA: SAGE Publications..
  • Olum, Y. (2004). Modern management theories and practices. Presented at the 15th East African Central Banking Course, Kenya, School of Monetary Studies. Retrieved from: https://pdfs.semanticscholar.org/8b69/1488ca7bbe2c9af8e1a36cad38befa70c8ad.pdf.
  • Stoner J. A. F., Freeman R. E., & Gilbert, D. R. (2003). Management (6th ed.), New Delhi, India: Prentice-Hall of India..
  • Van Fleet, D. D., & Peterson, T. O. (1994). Contemporary management (3rd ed.). Boston, MA: Houghton Mifflin Co..


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Research and Development in Educational Studies (NA21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Research and Development in Educational Studies (NA24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Research and Development in Educational Studies (NA22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Research and Development in Educational Studies (NA23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: -