Předmět: Comparative Education 2- methods of analysing of Curriculum

« Zpět
Název předmětu Comparative Education 2- methods of analysing of Curriculum
Kód předmětu KPG/YCE2@
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 1
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
  • Dvořáková Kaněčková Eva, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
The course includes a lecture and exercises. During the lectures students will be acquainted with 5 topics of comparative analysis of the curriculum, from introduction to discussion. During the exercise, more attention will be paid to practice, discussion and questions.

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
The aim of the course is to conduct from curricular theory, through the practice of educational policy to the possibilities of research and evaluation of the effectiveness of educational systems.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura
  • Burkovičová, R., Lipnická, M., & Falkiewicz-Szult, M. (2016. The theory and practice of preschool education in the context of the curriculum in the Czech, Slovak and Polish Republics. Ostrava, Czech Republic: Ostravská univerzita, Pedagogická fakulta..
  • European Commission/EACEA/Eurydice. (2018). Structural indicators for monitoring education and training Systems in Europe - 2018. Eurydice Report. Luxembourg: Publications Office of the European Union..
  • European Commission/EACEA/Eurydice. (2018). The organisation of school time in Europe. Primary and general secondary education - 2018/19. Eurydice Facts and Figures. Luxembourg: Publications Office of the European Union..
  • European Commission/EACEA/Eurydice. (2018). The structure of the European education systems 2018/19: Schematic diagrams. Eurydice facts and figures. Luxembourg: Publications Office of the European Union..
  • Kelly, A. V. (2009). The curriculum: Theory and practice. London, UK: SAGE..
  • Klikauer, T. (2017). Management education: Fragments of an emancipatory theory. Cham, Switzerland: Springer International Publishing..
  • Šmelová, E., Petrová, A., & Souralová, E. (2012). Pre-school education in the context of curriculum: Children's readiness for compulsory school attendance in the context of selected EU countries - Czech Republic, Slovakia, Slovenia, Poland. Olomouc, Czech Republic: Palacký University.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Research and Development in Educational Studies (NA21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Research and Development in Educational Studies (NA23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Research and Development in Educational Studies (NA22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Research and Development in Educational Studies (NA24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: -