Název předmětu | Klima školy a její humanizace |
---|---|
Kód předmětu | KPG/XKŠJH |
Organizační forma výuky | bez kontaktní výuky |
Úroveň předmětu | Doktorský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 7 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Teorie klimatu školy, faktory a účinky klimatu školy, pozitivní klima školy, důvody a východiska ke změně klimatu školy, výzkumné aktivity a metodologické aspekty výzkumy klimatu školy.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Výstupy z učení |
Studenti budou schopni: - definovat a komparovat pojetí pojmů prostředí, školní prostředí, atmosféra, klima, klima školy, - objasnit varianty klimatu (organizační, školní, třídy, vyučovací), - kategorizovat typologie klimatu školy, - znát nástroje pro výzkum klimatu školy, - koncipovat, umět teoreticky analyzovat, příp. aplikovat nástroje pro zjišťování charakteristiky klimatu školy a interpretovat výsledky výzkumu klimatu školy, - shrnout a zdůvodnit význam výzkumu klimatu školy, - vysvětlit, jak je klima školy obsaženo v jejich disertační práci, příp. doktorandském studiu.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
Ústní zkouška, Analýza výkonů studenta
Požadavky na studenta Zkouška předmětu Klima školy a její humanizace probíhá písemnou a ústní formou. Písemná forma představuje zpracování seminární práce v rozsahu min. 5 normostran na téma pojetí pojmů prostředí, školní prostředí, atmosféra, klima, klima školy v pracích vybraných autorů české (10) a zahraniční (10) provenience za posledních 15 let. Student práci odevzdá týden před konáním ústní zkoušky. Studenti by u ústní zkoušky měli být schopni: - definovat a komparovat pojetí pojmů prostředí, školní prostředí, atmosféra, klima, klima školy, - objasnit varianty klimatu (organizační, školní, třídy, vyučovací), - kategorizovat typologie klimatu školy, - znát nástroje pro výzkum klimatu školy, - koncipovat, umět teoreticky analyzovat, příp. aplikovat nástroje pro zjišťování charakteristiky klimatu školy a interpretovat výsledky výzkumu klimatu školy, - shrnout a zdůvodnit význam výzkumu klimatu školy, - vysvětlit, jak je klima školy obsaženo v jejich disertační práci, příp. doktorandském studiu. V případě potřeby jsou před zkouškou možné konzultace (po předchozí domluvě). |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Pedagogika (DC24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Pedagogika (DC18) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Pedagogika (DC17) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Pedagogika (DC20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Pedagogika (DC21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Pedagogika (DC19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Pedagogika (DC19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Pedagogika (DC24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Pedagogika (DC23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Pedagogika (DC20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Pedagogika (DC24-X) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Pedagogika (DC22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Pedagogika (DC24-X) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Pedagogika (DC23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Pedagogika (DC21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |