Předmět: Historické aspekty teorie výchovy a vzdělávání

« Zpět
Název předmětu Historické aspekty teorie výchovy a vzdělávání
Kód předmětu KPG/XHATV
Organizační forma výuky bez kontaktní výuky
Úroveň předmětu Doktorský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 7
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
  • Neumeister Pavel, Mgr. Ph.D.
  • Kasper Tomáš, doc. PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Cílem předmětu je napomáhat studentům doktorského studijního programu pedagogika k pochopení dobových souvislostí vybraných pedagogických problémů a jejich historickým proměnám. Předmět vede studenty ke schopnosti analýzovat konkrétní pedagogické kategorie s ohledem na jejich historicko-pedagogickou zakotvenost v novověké pedagogické diskusi. Studenti nahlíží obecně pedagogické pojmy a postuláty teorie výchovy v kontextu historicko-pedagogické diskuse.
Po absolvování předmětu bude student schopen: - uvědomovat si širší historické konotace tématu jeho disertační práce - reflektovat současné přístupy k dané problematice jako výsledek procesu jeho historických proměn - přijímat možnosti alternativních přístupů k dané problematice
Předpoklady
Předpokladem účasti studenta DSP Pedagogika je koncepce jeho budoucí disertační práce. Předmět je vhodný především pro studenty, jejichž tématické zaměření budoucí disertační práce má širší historické konotace.

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Základním požadavkem na úspěšné absolvování předmětu je zpracovat odbornou studii zaměřenou na problematiku širšího historického kontextu studentem zvoleného tématu jeho disertační práce. Uvedený odborný text pak může být publikován jako výstup věděcko-výzkumné činnosti či jako část jeho budoucí disertační práce. Při výběru tématu odborné studie je doporučeno studentům kontaktovat garanta předmětu a konzultovat s ním možné tematické zaměření a metodologické zpracování.
Doporučená literatura
  • ARIES, P. Centuries of Childhood. New York, Vintage Books, 1962..
  • CACH, J., DVOŘÁK, K. G.A. Lindner a jeho odkaz dnešku. Praha, SPN 1970..
  • CACH, J., KYRÁŠEK, J. J.J. Rousseau a jeho pedagogický odkaz. Praha, SPN, 1967..
  • COOK, T. G. The History of Education in Europe. London, Methuen, 2007..


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Pedagogika (DC24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Pedagogika (DC18) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Pedagogika (DC17) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Pedagogika (DC20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Pedagogika (DC21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Pedagogika (DC19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Pedagogika (DC19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Pedagogika (DC24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Pedagogika (DC23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Pedagogika (DC20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Pedagogika (DC24-X) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Pedagogika (DC22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Pedagogika (DC24-X) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Pedagogika (DC23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Pedagogika (DC21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -