Vyučující
|
-
Tomanová Jitka, PhDr. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Klasifikace, pojetí a výchovně vzdělávací cíle zdravovědných předmětů na středních odborných školách; Rámcové vzdělávací programy; Metodické příručky a učebnice do výuky zdravovědných předmětů na středních odborných školách; Využití mezipředmětových vztahů ve výuce; Organizační formy a didaktické zásady ve výuce; Didaktické metody a prostředky; Aktivizující didaktické metody; Příprava na vyučovací jednotku ve zdravovědných předmětech na středních odborných školách; Motivace studentů; Procvičování a upevňování učiva; Prověřování a zkoušení; Didaktické zpracování vybraných témat z tematických celků.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující práce ve skupinách
|
Výstupy z učení
|
definovat výukové cíle pro výuku zdravovědných předmětů na SOŠ, znát učebnice, metodické příručky do výuky zdravovědných předmětů na SOŠ, využívat mezipředmětové vztahy ve výuce zdravovědných předmětů na SOŠ, aplikovat didaktické zásady do výuky zdravovědných předmětů na SOŠ, volit vhodné vyučovací metody a organizační formy ve výuce zdravovědných předmětů na SOŠ.
Po absolvování výuky bude student schopen zvládnout přípravu na výuku se všemi jejími komponentami a realizovat výuku.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Obhhajoba vytvořené přípravy na výuku a vykonání zkoušky.
|
Doporučená literatura
|
-
Cichá, M., & Dorková, Z. (2006). Didaktika praktického vyučování zdravotnických předmětů. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
-
CICHÁ, M., DORKOVÁ, Z. (2006). Didaktika praktického vyučování zdravotnických předmětů 1. Olomouc: Pedagogická fakulta UP, 2006. 86 s.. Olomouc: UP, PdF.
-
CICHÁ,M., DORKOVÁ,Z. (2006). Didaktika praktického vyučování zdravotnických předmětů 2.. Olomouc: UP,PdF.
-
Kuberová, H., & Pilařová, D. (2010). Didaktika ošetřovatelství. Praha: Portál.
|