Předmět: Vědecko-výzkumné aktivity 2

« Zpět
Název předmětu Vědecko-výzkumné aktivity 2
Kód předmětu KPG/VY2@
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Molnár Josef, prof. RNDr. CSc.
  • Chráska Miroslav, doc. PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Cíle: Předmět navazuje na výstupy předcházejícího předmětu Vědecko-výzkumné aktivity 1. Cílem je vést studenty garantovaných oborů k odborné vědecké práci včetně spolupráce se zahraničními partnery, a tím vytvořit kvalitní podklad pro potenciální návaznost ve vědecké činnosti jako studenti doktorského studia. Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: " zpracovat výstupy výzkumného šetření do podoby odborného textu " prezentovat výstupy výzkumného šetření v odborném časopise nebo na konferenci " na základní úrovni se orientovat v odborných časopisech a textech odborného charakteru Témata: (se zaměřením na prezentaci výstupů) Kvantitativní a kvalitativní výzkum Smíšený design výzkumu Aktuality v pedagogických výzkumech Tuzemský a zahraniční pedagogický výzkum Metody pedagogického výzkumu Statistické zpracování dat.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura
  • HENDL, J. (2012). Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. Praha: Portál.
  • CHRÁSKA, M. (2007). Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada Publishing, a.s.
  • Pelikán, J. (2011). Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha: Karolinum.
  • PETRUSEK, M. (1969). Sociometrie. Praha.
  • PRŮCHA, J. (1997). Pedagogický výzkum a vzdělávací politika. Vytváření mostů. Praha: UK.
  • SKALKOVÁ, J. (1985). Úvod do metodologie a metod pedagogického výzkumu. Praha: SPN.
  • STOLINSKÁ, D. (2011). Kvalitativní přístup k interpretaci dat získaných prostřednictvím kvantitativního výzkumu v oblasti interakce učitel-žák na primární škole. In Smíšený design v pedagogickém výzkumu.. Brno: PdF MU.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Předškolní pedagogika (NA22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Předškolní pedagogika (NA24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Předškolní pedagogika (NA21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Předškolní pedagogika (NA23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Předškolní pedagogika (NA20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -