Předmět: Tvorba vzdělávacího programu 1

« Zpět
Název předmětu Tvorba vzdělávacího programu 1
Kód předmětu KPG/VP1@
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 1
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
  • Dvořáková Kaněčková Eva, Mgr. Ph.D.
  • Fasnerová Martina, doc. PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Základní kategorie obecné didaktiky a jejich specifika ve volnočasovém vzdělávání (výukové cíle - taxonomie, vlastnosti, učivo, učební úlohy - taxonomie, formulace, posouzení souboru učebních úloh, metody a organizační formy podporující aktivitu vzdělávaných, materiálně didaktické prostředky), tvorba a hodnocení funkčnosti krátkodobého vzdělávacího programu

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující práce ve skupinách
  • Domácí příprava na výuku - 54 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 6 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 26 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 34 hodin za semestr
Výstupy z učení
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: objasnit specifika základních kategorií obecné didaktiky v kontextu volnočasového vzdělávání a umět tyto kategorie rozeznávat v edukačním procesu, vysvětlit vzájemné funkční vztahy mezi základními kategoriemi obecné didaktiky při plánování volnočasových aktivit, při tvorbě krátkodobých vzdělávacích programů pro volnočasové vzdělávání zohlednit podmiňující faktory průběhu edukace s důrazem na význam motivace, u krátkodobějších programů (max. jednodenních) umět vyhodnotit žádoucí provázanost projektovaných cílů, postupů zvolených k jejich dosažení i zabezpečení kontroly, zda byly cíle naplněny.

Předpoklady
Předmět navazuje na bakalářské studium Vychovatelství a tedy předpokládá zvládnuté předměty Obecná didaktika + cvičení a Kurikula školských zařízení.

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta

Prezenční i kombinovaná forma: aktivní plnění zadaných úkolů ve výuce - příprava portfolia. Studenti se řídí zveřejněnými podmínkami v moodlu. PODMÍNKY ISP: - minimálně 30% účasti studenta na prezenční výuce, tj. semináři - plnění nadstandartních úkolů v moodlu
Doporučená literatura
  • KALHOUS, Zdeněk et al. (2009). Školní didaktika. Praha: Portál.
  • OBST, Otto. Řízení výuky. Olomouc: UP, 2012..
  • Virtuální hospitace. Modul audio video. Dostupné z: https://audiovideo.rvp.cz/search?search=virtu%C3%A1ln%C3%AD+hospitace&typ_souboru=.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Řízení volnočasových aktivit (NA22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Řízení volnočasových aktivit (NA24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Řízení volnočasových aktivit (NA23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Řízení volnočasových aktivit (NA21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní