Vyučující
|
-
Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
-
Pitnerová Dagmar, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Možnosti a úskalí sociální terapie. Hranice sociální terapie. Autoevaluace v sociální terapii. Supervize v sociální terapii. Jednotlivé speciální techniky v sociální terapii.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: objasnit možná úskalí v sociální terapii, charakterizovat kontraindikace v sociální terapii, uvést postup, podmínky a způsob realizace jednotlivých technik sociální terapie, aplikovat vybrané techniky sociální terapie v praxi.
|
Předpoklady
|
Kontaktní výuka je zaměřena na klíčové problémy disciplíny. Teoretický základ studenti získávají samostudiem a zpracováním zadaných dílčích úkolů, cvičení a problémových otázek
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Požaduje se aktivní příprava a účast studenta na jednotlivých cvičeních, plnění dílčích zadaných úkolů. Ověření studijních výsledků proběhne v podobě kolokvia, v rámci něhož budou diskutována jednotlivá témata na zadaných modelových případech.
|
Doporučená literatura
|
-
Kopřiva, P., Nováčková, J., Nevolová, D., & Kopřivová, T. (2008). Respektovat a být respektován. Kroměříž: Spirála.
-
KOTTLER, Jeffrey a Jon CARLSON. Mumie u jídelního stolu. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-781-7..
-
OAKLANDER, Violet. Třinácté komnaty dětské duše. Drvoštěp, 2003. ISBN 80-903306-0-6..
-
ZAKOUŘILOVÁ, E. Speciální techniky sociální terapie rodin. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0583-8..
|