Název předmětu | Praktikum výzkumných aktivit |
---|---|
Kód předmětu | KPG/VAP@ |
Organizační forma výuky | Seminář |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | 3 |
Semestr | Zimní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Témata: Aplikace metod a technik sběru dat v pedagogických výzkumech. Aplikace metod zpracování dat v pedagogických výzkumech. Míry centrální tendence (střední hodnoty). Aplikace metod grafického zobrazování dat. Vybrané techniky průzkumové analýzy a jejich použití v pedagogických výzkumech. Normální rozdělení a jeho vlastnosti. Aplikace vybraných statistických metod používaných při testování hypotéz. Metody a techniky relační analýzy. Korelační analýza. Vybrané statistické testy významnosti. Plánování a příprava projektu empirického výzkumu. Vyhledávání zdrojů informací. Výzkum jako součást bakalářských prací. Studijní opora k předmětu je v on-line verzi studentům dostupná prostřednictvím LMS systému Unifor (http://unifor.upol.cz/pedagogicka/; uživatelské jméno: akreditace_all; heslo: akreditacepdf) a obsahuje nejen textový, ale i interaktivní a multimediální obsah (animace apod.).
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: . aplikovat různé metody a techniky sběru dat v pedagogických výzkumech, . zpracovat, vyhodnotit a interpretovat výzkumná data, . aplikovat vybrané statistické metody používané při testování hypotéz, . navrhnout projekt empirického výzkumu, . vyhledat optimální zdroje informací, . na základě praktických příkladů empirického výzkumu navrhnout optimální zpracování dat, . zvolit optimální přístup při zpracování empirické části bakalářské práce.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
Prezenční forma studia: didaktický test (zápočet), průběžné plnění úkolů zadaných na seminářích, vytvoření seminární práce a prezentace návrhu projektu empirického výzkumu (prezentace bude jednotlivými studenty prezentována a obhajována před ostatními studenty), samostudium ? průběžná příprava na navazující semináře a zápočet (didaktický test). Kombinovaná forma studia: didaktický test (zápočet), samostudium předepsané literatury a materiálů, které student obdrží na prezenčním semináři, splnění zadaných úkolů zadaných na semináři, vytvoření seminární práce a prezentace návrhu projektu empirického výzkumu, samostudium ? příprava na zápočet (didaktický test). |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Sociální pedagogika - specializace Prevence sociálně patologických jevů (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Sociální pedagogika - specializace Prevence sociálně patologických jevů (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Vychovatelství (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Sociální pedagogika - specializace Prevence sociálně patologických jevů (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Vychovatelství (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Vychovatelství (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Vychovatelství (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Sociální pedagogika - specializace Prevence sociálně patologických jevů (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Sociální pedagogika - specializace Prevence sociálně patologických jevů (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Vychovatelství (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |