Vyučující
|
-
Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
-
Szotkowski René, doc. PhDr. Ph.D.
-
Opletalová Alena, Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Fáze empirického pedagogického výzkumu. Dotazník v pedagogickém výzkumu, Administrace dotazníkového šetření. Třídění prvního a druhého stupně. Interpretace výsledků třídění. Zpráva o výzkumu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Domácí příprava na výuku
- 1 hodina za semestr
- Příprava na zkoušku
- 4 hodiny za semestr
- Účast na výuce
- 8 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 4 hodiny za semestr
|
Výstupy z učení
|
Předmět navazuje na disciplínu "Empirický výzkum a základy analýzy dat". Cílem předmětu je naučit studenty aplikovat základní výzkumné metody a postupy v podmínkách předškolní výchovy. Metody sběru dat v empirickém výzkumu (dotazník, rozhovor). Základní postupy používajé při vyhodnocování výzkumných dat (tabulky četností, kontingenční tabulky, statistické texty významnosti).
Student umí aplikovat základní výzkumné metody a postupy v podmínkách předškolní výchovy. Metody sběru dat v empirickém výzkumu (dotazník, rozhovor). Základní postupy používajé při vyhodnocování výzkumných dat (tabulky četností, kontingenční tabulky, statistické texty významnosti).
|
Předpoklady
|
Student absolvoval předmět Empirický výzkum a základy analýzy dat.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozhovor, Seminární práce
Vypracovat projekt fiktivního pedagogického výzkumu v oblasti předškolní pedagogiky (včetně statistického vyhodnocení fiktivních výsledků).
|
Doporučená literatura
|
-
GAVORA, P. (2000). Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido.
-
CHRÁSKA, M. (2007). Metody pedagogického výzkumu. Praha.
-
PRŮCHA, J. (1997). Moderní pedagogika : věda o edukačních procesech. Praha.
-
PRŮCHA, J. (1995). Pedagogický výzkum: Uvedení do teorie a praxe. Praha: Karolinum.
|