Předmět: Výzkumné aktivity v MŠ

« Zpět
Název předmětu Výzkumné aktivity v MŠ
Kód předmětu KPG/VAMŠ
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
  • Szotkowski René, doc. PhDr. Ph.D.
  • Opletalová Alena, Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
Fáze empirického pedagogického výzkumu. Dotazník v pedagogickém výzkumu, Administrace dotazníkového šetření. Třídění prvního a druhého stupně. Interpretace výsledků třídění. Zpráva o výzkumu.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
  • Domácí příprava na výuku - 1 hodina za semestr
  • Příprava na zkoušku - 4 hodiny za semestr
  • Účast na výuce - 8 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 4 hodiny za semestr
Výstupy z učení
Předmět navazuje na disciplínu "Empirický výzkum a základy analýzy dat". Cílem předmětu je naučit studenty aplikovat základní výzkumné metody a postupy v podmínkách předškolní výchovy. Metody sběru dat v empirickém výzkumu (dotazník, rozhovor). Základní postupy používajé při vyhodnocování výzkumných dat (tabulky četností, kontingenční tabulky, statistické texty významnosti).
Student umí aplikovat základní výzkumné metody a postupy v podmínkách předškolní výchovy. Metody sběru dat v empirickém výzkumu (dotazník, rozhovor). Základní postupy používajé při vyhodnocování výzkumných dat (tabulky četností, kontingenční tabulky, statistické texty významnosti).
Předpoklady
Student absolvoval předmět Empirický výzkum a základy analýzy dat.

Hodnoticí metody a kritéria
Rozhovor, Seminární práce

Vypracovat projekt fiktivního pedagogického výzkumu v oblasti předškolní pedagogiky (včetně statistického vyhodnocení fiktivních výsledků).
Doporučená literatura
  • GAVORA, P. (2000). Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido.
  • CHRÁSKA, M. (2007). Metody pedagogického výzkumu. Praha.
  • PRŮCHA, J. (1997). Moderní pedagogika : věda o edukačních procesech. Praha.
  • PRŮCHA, J. (1995). Pedagogický výzkum: Uvedení do teorie a praxe. Praha: Karolinum.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr