| Název předmětu | Školní didaktika |
|---|---|
| Kód předmětu | KPG/UŠD@ |
| Organizační forma výuky | Přednáška + Cvičení |
| Úroveň předmětu | Bakalářský |
| Rok studia | 1 |
| Semestr | Letní |
| Počet ECTS kreditů | 3 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
Témata: " Obecná didaktika jako vědní disciplína. " Didaktický trojúhelník. Žák. Osobnost, kompetence sebereflexe a sebezdokonalování učitele. " Pedagogická komunikace a interakce ve výuce. " Motivace ve výuce. " Výukové cíle (taxonomie, vlastnosti), učivo, učební úlohy (taxonomie, formulace, posouzení souboru učebních úloh), metody a organizační formy výuky podporující aktivitu žáků ve výuce, materiálně didaktické prostředky. " Didaktické zásady. " Platné kurikulární dokumenty. Projektování, realizace a hodnocení výsledků výuky.
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| nespecifikováno |
| Výstupy z učení |
|
Cíle: Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: " popsat obecnou didaktiku jako vědní disciplínu i jako nástroj učitele, " v kontextu života společnosti vysvětlit význam hlavních/systémotvorných prvků výuky, " objasnit specifika jednotlivých kategorií obecné didaktiky a umět je rozeznávat v procesu výuky, " rozlišovat faktory ovlivňující průběh výuky a žákova učení podle možnosti jejich ovlivnitelnosti ze strany učitele/školy, " popsat strukturu a obsah jednotlivých částí platných školních kurikulárních dokumentů, " vysvětlit provázanost projektování/plánování, realizace a hodnocení výsledku výuky z hlediska účinnosti výuky, " objasnit základní postupy při projektování výuky s důrazem na význam motivace žáků, " v kontextu aktuální české školní praxe a legislativy vysvětlit funkce, typy a možnosti hodnocení výsledku výuky.
|
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
nespecifikováno
Prezenční forma studia: ústní (zkouška), samostudium - příprava na zkoušku. Kombinovaná forma studia: a ústní (zkouška), účast na tutoriálech, studium distančních opor, samostudium - příprava na zkoušku. |
| Doporučená literatura |
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku (BB19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku (BB25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |