Vyučující
|
-
Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Metodika výchovy. Tvorba metodiky výchovné práce. Specifika tvorby metodiky. Určování kritických bodů při tvorbě metodiky. Nástin metod výchovné činnosti.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: " definovat základní pojmy teorie a metodiky výchovy, " objasnit vztahy mezi cílem výchovy a metodikou výchovy, " vysvětlit význam základních elementů metodiky výchovy, " charakterizovat výchovu jako formativní proces, " analyzovat a rekonstruovat proces výchovy jako lidskou zkušenost v procesu vědění, " hodnotit a vytvářet vlastní teorii a metodiku výchovy.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Kontaktní výuka Samostudium - příprava na zápočet Písemná příprava úkolu na zápočet
|
Doporučená literatura
|
-
BREZINKA, W. Východiska k poznání výchovy. 1. vyd. Brno: L. Marek, 2001. str. 15-160..
-
Curren, R. (2003). A Companion to the Philosophy of Education..
-
GÁLIKOVÁ-TOLLNAJOVÁ, S. Problém výchovy na prahu 21. storočia. Bratislava: IRIS, 2007.
-
STROUHAL, M. (2013). Teorie výchovy. K vybraným problémům a perspektivám jedné pedagogické disciplíny.. Praha: Grada Publishing.
-
SVOBODOVÁ, Z., PALOUŠ, R. Homo educandus: filosofické základy teorie výchovy. Praha: Karolinum, 2011..
|