Název předmětu | Teorie a metodika výchovy |
---|---|
Kód předmětu | KPG/TMV@ |
Organizační forma výuky | Přednáška + Seminář |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | 1 |
Semestr | Letní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Metodika výchovy. Tvorba metodiky výchovné práce. Specifika tvorby metodiky. Určování kritických bodů při tvorbě metodiky. Nástin metod výchovné činnosti.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Studenti vysvětlí specifika výchovného působení učitele v 21. století. Uvědomují si význam osobnostní a sociální výchovy. Odhalují výchovné příležitosti v běžných situacích ze školního prostředí a využívají je k výchovnému formování žáků. Studenti s ohledem na pestrost výchovných metod vybírají vhodné metody s cílem řešení praktických výchovných situací. A dále zvažují možnosti (demonstrované konkrétními příklady prostředků), jak při řešení výchovných situací vést žáky k samostatnému řešení těchto situací. Studenti získají základní orientaci v tématu školní kázně, moci a autority učitele. Budou umět vyjmenovat příčiny nekázně, metody jejího zvládání, zdůvodnit význam pravidel ve škole a specifikovat práci s nimi atd. Studenti porozumí roli třídního učitele jako vychovatele a analyzují jeho úkoly v kontextu pedagogického vedení žáků.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
Studenti s ISP - přednáška nepovinná, test prezenční (případně domluva s vyučujícím na náhradním řešení) Bližší informace týkající se požadavků naleznete na počátku semestru, ve kterém je předmět rozvrhován, v systému LMS MOODLE pro daný předmět. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství odborných předmětů pro zdravotnické školy (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství odborných předmětů pro zdravotnické školy (NA21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství odborných předmětů pro zdravotnické školy (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství odborných předmětů pro zdravotnické školy (NA19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství odborných předmětů pro zdravotnické školy (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství odborných předmětů pro zdravotnické školy (NA20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |