| Název předmětu | Teorie a metodika výchovy |
|---|---|
| Kód předmětu | KPG/TMV@ |
| Organizační forma výuky | Přednáška + Seminář |
| Úroveň předmětu | Magisterský |
| Rok studia | 1 |
| Semestr | Letní |
| Počet ECTS kreditů | 2 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
Metodika výchovy. Tvorba metodiky výchovné práce. Specifika tvorby metodiky. Určování kritických bodů při tvorbě metodiky. Nástin metod výchovné činnosti.
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| nespecifikováno |
| Výstupy z učení |
|
Studenti vysvětlí specifika výchovného působení učitele v 21. století. Uvědomují si význam osobnostní a sociální výchovy. Odhalují výchovné příležitosti v běžných situacích ze školního prostředí a využívají je k výchovnému formování žáků. Studenti s ohledem na pestrost výchovných metod vybírají vhodné metody s cílem řešení praktických výchovných situací. A dále zvažují možnosti (demonstrované konkrétními příklady prostředků), jak při řešení výchovných situací vést žáky k samostatnému řešení těchto situací. Studenti získají základní orientaci v tématu školní kázně, moci a autority učitele. Budou umět vyjmenovat příčiny nekázně, metody jejího zvládání, zdůvodnit význam pravidel ve škole a specifikovat práci s nimi atd. Studenti porozumí roli třídního učitele jako vychovatele a analyzují jeho úkoly v kontextu pedagogického vedení žáků.
|
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
nespecifikováno
Prezenční forma studia: ústní (kolokvium), vytvoření seminární práce na vybrané téma, samostudium - příprava na kolokvium. |
| Doporučená literatura |
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství zdravotně-preventivních předmětů pro střední a vyšší odborné školy (NA25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství odborných předmětů pro zdravotnické školy (NA21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství odborných předmětů pro zdravotnické školy (NA25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství odborných předmětů pro zdravotnické školy (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství odborných předmětů pro zdravotnické školy (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství odborných předmětů pro zdravotnické školy (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |