Předmět: Souvislá praxe a její reflexe 1

« Zpět
Název předmětu Souvislá praxe a její reflexe 1
Kód předmětu KPG/RP2@
Organizační forma výuky Praxe + Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 1
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
  • Pitnerová Dagmar, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Souvislá praxe bude rozdělena na tři části. První část praxe (zpravidla 10hod.) bude náslechová. Studenti se seznámí se zařízením, pracovníky a s klienty. Po dohodě s vedoucím praxe si vyberou skupinu či jednotlivce, se kterou / se kterým se budou pravidelně setkávat. Během těchto náslechů studenti získají základní povědomí o zvycích skupiny či jednotlivce a způsobu pedagogické práce. Druhá část praxe (zpravidla 20hod. ) bude asistenční. Během této části praxe se studenti zapojí do dění zařízení. Ve třetí části praxe (zpravidla 30hod.) studenti navrhnou týdenní plán práce a podle toho plánu pod vedením vedoucího praxe budou pracovat se skupinou klientů či s jednotlivcem. Praxe bude realizována v nízkoprahových zařízeních, občanských sdruženích, zabývajícími se poradenskými aktivitami, v klubech při ZŠ a SŠ, zařízeních pro náhradní rodinnou péči, v neziskových organizacích, poskytujících volnočasové aktivity a různé sociální služby atd.

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
- prohloubení znalostí z oblasti metod sociální pedagogiky a jejich aplikace při práci s různými skupinami klientů v daném zařízení - tvorba, plánování a organizace aktivit vhodných pro klienty ve vybraném zařízení - rozvoj hodnot a obecně etických principů prostřednictvím sociálně ?výchovného působení

Předpoklady
Způsobilosti získané po absolvování: - kompetence v oblasti tvorby, plánování a organizování aktivit a projektů vhodných pro různé cílové skupiny sociální pedagogiky - kompetence k využívání znalostí a dovedností z odborných předmětů - znalosti systému poskytovaných služeb, legislativního ukotvení zařízení a dovednosti pro používání metod a forem v různých typech zařízení, v nichž se uplatňuje sociální pedagog - kompetence sebereflexe ve vztahu k cílové skupině - osobnostní rozvoj studenta a jeho hodnot

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Student po absolvování praxe odevzdá ucelený deník praxe, v němž bude zaznamenána konkrétní činnost vybrané skupiny či jednotlivce a míra studentova podílu na této práci. Student prokáže, že připravil a realizoval formou mikrovýstupů předepsaný počet praktických činností. Dále zde bude uveden navržený týdenní plán práce a jeho zhodnocení. Budou zde uvedena pozitiva i negativa. V případě negativ pak student uvede možné další způsoby řešení. Navíc od studenta bude požadována hlubší sebereflexe k řízení organizace i jeho působení vzhledem k cílové skupině klientů. Součástí bude též hodnocení mentora a supervize garanta praxe.
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Sociální pedagogika - specializace Výchovné poradenství (NA23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Sociální pedagogika - specializace Výchovné poradenství (NA21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Sociální pedagogika - specializace Výchovné poradenství (NA22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní