Název předmětu | Theory of teaching and learning |
---|---|
Kód předmětu | KPG/QTTL@ |
Organizační forma výuky | Přednáška |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | 2 |
Semestr | Zimní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Aims: At the end of the course students should be able to: " describe general didactics as a scientific discipline and as a teacher tool, " explain the importance of the main / system-forming elements of teaching in the context of society life; " clarify the specifics of individual categories of general didactics and be able to recognize them in the teaching process, " distinguish factors influencing the course of education and pupil's learning according to the possibility of their influence by the teacher / school, " describe the structure and content of individual parts of valid school curriculum documents, " explain the interconnection of designing / planning, implementation and evaluation of learning outcomes in terms of teaching effectiveness; " clarify the basic procedures in designing teaching with emphasis on the importance of pupil motivation; " in the context of current Czech school practice and legislation, explain the functions, types and possibilities of assessing the outcome of teaching.
General didactics as a scientific discipline. Didactic triangle. Pupil. Personality, competence of self-reflection and self-improvement of the teacher. Educational communication and interaction in education. Motivation in education. Teaching objectives (taxonomy, characteristics), curriculum, teaching tasks (taxonomy, formulation, assessment of a set of teaching tasks), methods and organizational forms of teaching supporting the activity of students in teaching, material didactic resources. Didactic principles. Valid curricular documents. Design, implementation and evaluation of teaching results |
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): English Language for Education (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): English Language for Education (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): English Language for Education (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |