Název předmětu | Předškolní vzdělávání v zemích EU |
---|---|
Kód předmětu | KPG/PZZ@ |
Organizační forma výuky | Přednáška + Seminář |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Letní |
Počet ECTS kreditů | 4 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
1. Srovnávací pedagogika - vědecké základy 2. Vzdělávací systémy ve vybraných zemích Evropy 3. Preprimární vzdělávání ve vybraných zemích Evropy 4. Vzdělávání učitelů preprimárního vzdělávání 5. Trendy v preprimárním vzdělávání ve vybraných zemí EU
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Cíle: Obsahem předmětu je prezentace zahraničních trendů na úrovni ISCED 0 se záměrem inspirovat studenta při procesu utváření vlastního pojetí vzdělávání. Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: " popsat význam a charakteristiku srovnávací pedagogiky v jejím současném pojetí; " zachytit návaznost primárního a preprimárního vzdělávání; " komparovat vybrané prvky preprimárního vzdělávání v České republice a vybraných vyspělých zemích; " komparovat vybrané prvky preprimárního vzdělávání v České republice a vybraných rozvojových zemích. Témata: (se zaměřením na oblast preprimárního školství) Současné pojetí srovnávací pedagogiky Kontinualita primárního a preprimárního vzdělávání v ČR Nástin kontinuality primárního a preprimárního vzdělávání v historickém kontextu Struktura, obsah, cíle, procesuální charakteristiky preprimárního vzdělávání - vyspělé země Struktura, obsah, cíle, procesuální charakteristiky preprimárního vzdělávání - rozvojové země Učitelé z pohledu mezinárodní komparace V prezenční formě studia se předpokládá také zapojení zahraničních studentů aktuálně studujících na Katedře primární a preprimární pedagogiky PdF UP do diskusí v rámci předmětu.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
Student si osvojí základní poznatky z teorie, metodologie a z vývoje srovnávací pedagogiky Bude schopný identifikovat specifika preprimárního vzdělávání v kontextu Evropy, a to v oblasti - institucionalizace předškolního vzdělávání - pojetí ho vzdělávání preprimárního vzdělávání - specifické rysy preprimární - trendy a problémy v oblasti preprimárního vzdělávání |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Předškolní pedagogika (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Předškolní pedagogika (NA21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Předškolní pedagogika (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Předškolní pedagogika (NA20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Předškolní pedagogika (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |