Název předmětu | Praxe na vícedenní akci pro děti a mládež |
---|---|
Kód předmětu | KPG/PXV@ |
Organizační forma výuky | Cvičení |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Letní |
Počet ECTS kreditů | 3 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
- základní právní předpisy závazné pro pořádání zotavovacích a jiných podobných akcí pro děti a mládež - zásady a jednotlivé kroky organizační přípravy vícedenní akce pro děti a mládež - principy a postupy programové přípravy akce pro děti a mládež (dramaturgie akce) - scénář vícedenní akce pro děti a mládež - scénář celotáborové hry - sebereflexe vlastního výchovného působení na vícedenní akci pro děti a mládež
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Po absolvování předmětu by student/ka měl/a být schopen/schopna: - vyjmenovat základní právní předpisy závazné pro pořádání zotavovacích a jiných podobných akcí pro děti a mládež, - uvést zásady a jednotlivé kroky organizační přípravy vícedenní akce pro děti a mládež, - naplánovat, realizovat a zhodnotit vícedenní akci pro děti či mládež po organizační stránce, - charakterizovat a v praxi aplikovat principy a postupy programové přípravy akce pro děti a mládež (dramaturgie akce), - vytvořit scénář vícedenní akce pro děti a mládež, - vytvořit scénář celotáborové hry, - provést sebereflexi vlastního výchovného působení na vícedenní akci pro děti a mládež, - zpracovat portfolio, jehož prostřednictvím se prokáže splnění cílů praxe.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
Rozbor portfolia studenta
Minimální doba trvání vícedenní akce pro získání zápočtu z praxe je 5 dní (40 hodin). Student/ka si svou účast na vícedenní akci ve funkci vedoucího, instruktora, trenéra, lektora, animátora apod. zajišťuje zcela samostatně. Zápočet lze udělit za účast na pobytovém, putovním či příměstském táboře, cyklistickém, vodáckém či jiném sportovním kurzu, škole v přírodě, adaptačním kurzu apod. Doporučená struktura zprávy o praxi: 1. Stručná charakteristika vícedenní akce - pořádající organizace, složení účastníků a instruktorského týmu, prostředí a materiální vybavení atd. 2. Stručný přehled programu akce postupně během jednotlivých dní a komentář k dramaturgii celé akce. 3. Detailní metodika jednoho programového bloku v rozsahu půl dne (etapa celotáborové hry, táborová olympiáda apod.) - cíle, časový harmonogram, materiální a personální zajištění, motivace, pravidla a průběh, zakončení včetně reflexe. 4. Charakteristika činností realizovaných studentem/studentkou na vícedenní akci a reflexe vlastního výchovného působení (co se mi/nám podařilo, co méně, proč, jaké závěry mohu vyvodit pro své další zapojení do podobných vícedenních akcí...), celkové zhodnocení přínosu praxe pro další profesní orientaci studenta/studentky. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Vychovatelství (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Vychovatelství (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Vychovatelství (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Sociální pedagogika - specializace Prevence sociálně patologických jevů (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Sociální pedagogika - specializace Prevence sociálně patologických jevů (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Vychovatelství (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Vychovatelství (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Vychovatelství (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Sociální pedagogika - specializace Prevence sociálně patologických jevů (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Vychovatelství (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Vychovatelství (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Sociální pedagogika - specializace Prevence sociálně patologických jevů (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Vychovatelství (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Vychovatelství (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Sociální pedagogika - specializace Prevence sociálně patologických jevů (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |