Název předmětu | Praxe k diplomové práci |
---|---|
Kód předmětu | KPG/PXD@ |
Organizační forma výuky | bez kontaktní výuky |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 10 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
1. Tvorba cílů výzkumu, formulace výzkumných otázek. 2. Volba výzkumné strategie v souladu s cíli, výběr adekvátního výzkumného nástroje. 3. Metody analýzy v kvalitativním a kvantitativním výzkumu. 4. Výzkumný design, jeho grafické znázornění vč. časového rozvržení výzkumu. 5. Výzkumný soubor a kritéria jeho výběru (volba hlavního a výběrového souboru v kvantitativním výzkumu, kritéria pro výběr informantů pro kvalitativní výzkum). 6. Podstata a smysl předvýzkumu. Postupy při získávání, vyhodnocování dat. 7. Diskuse výsledků vč. zodpovězení výzkumných otázek, příp. verifikace hypotéz. 8. Tvorba závěrů z výzkumu, příp. možných doporučení pro využití poznatků v praxi. 9. Etické principy vědecké práce a realizace výzkumu v pedagogických vědách. 10. Formální úprava a dokončování diplomové práce v souladu s normou pro úpravu dokumentů v textových procesorech a s platnými vnitřními předpisy Univerzity Palackého v Olomouci a Pedagogické fakulty UP.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Výstupy z učení |
Po absolvování praxe by studenti měli být schopni: <LI> aplikovat osvojené metody empirického výzkumu na sběr, třídění, analýzu a interpretaci empirických dat; <LI> směřovat k prezentaci výsledků empirického výzkumu v prostředí škol a školských zařízení, případně dalších institucí v rámci své diplomové práce; <LI> prakticky ověřit platnost v diplomové práci navržených postupů; <LI> reflektovat etické principy vědecké práce při tvorbě kvalifikační práce; <LI> směřovat k finalizaci diplomové práce do podoby, která je v souladu s požadavky stanoveným planými normami Univerzity Palackého v Olomouci.
|
Předpoklady |
Předpokladem k zapsání předmětu je zadání diplomové práce a jejího vedoucího v systému STAG. Student během praxe v rámci škol a školských zařízení či jiných institucí sbírá empirický materiál, ověřuje praktické výstupy, pracuje s relevantními zdroji a zpracovává výzkumnou část diplomové práce.
|
Hodnoticí metody a kritéria |
Závěrečná zpráva
Pro ukončení předmětu a udělení zápočtu je podmínkou: a) V rámci výzkumně orientované práce zaměřené na zpracování primárních dat je podmínkou udělení absolutoria min. příprava terénního výzkumu edukační reality vedoucí k odevzdání ucelené části diplomové práce. Konkrétní požadavky: <LI> Min. 2-4 konzultace s vedoucím práce. <LI> Rešerše odborných zdrojů k tématu diplomové práce <LI> Rozpracovaná část diplomové práce v rozsahu minimálně 30 stran a ve formálních náležitostech dle normy o Kvalifikačních pracích na PdF UP v Olomouci. <LI> Rozpracovaná diplomová práce obsahuje: - Formulaci cílů diplomové práce. - Rozpracovaná teoretická východiska práce - klíčové informace k tématu na základě studia literatury. - Plán metodicko-koncepčního zpracování práce (s přihlédnutím ke zvolenému typu výzkumně orientované diplomové práce). b) V aplikační práci je podmínkou udělení absolutoria min. příprava realizace výzkumu zaměřeného na ověření aplikace výchovných pomůcek a textů, mimoškolní vzdělávací aktivity, mimoškolních výukových programů, inovativních přístupů k výchově ve volném čase, souborů pracovních listů, které budou ověřeny v rámci praxe u dostatečně velké cílové skupiny. Konkrétní požadavky: <LI> Min. 2-4 konzultace s vedoucím práce. <LI> Rešerše odborných zdrojů k tématu diplomové práce <LI> Rozpracovaná část diplomové práce v rozsahu minimálně 30 stran a ve formálních náležitostech dle normy o Kvalifikačních pracích na PdF UP v Olomouci. <LI> Rozpracovaná diplomová práce obsahuje: - Formulaci cílů diplomové práce. - Rozpracovaná teoretická východiska práce - klíčové informace k tématu na základě studia literatury. - Plán metodicko-koncepčního zpracování práce (s přihlédnutím ke zvolenému typu aplikační diplomové práce). |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Řízení volnočasových aktivit (NA21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Řízení volnočasových aktivit (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Řízení volnočasových aktivit (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Řízení volnočasových aktivit (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Řízení volnočasových aktivit (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Řízení volnočasových aktivit (NA21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Řízení volnočasových aktivit (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Řízení volnočasových aktivit (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: - |