Vyučující
|
-
Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
-
Szotkowski René, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Studenti se seznámí s obsahem disciplíny "Technologie vzdělávání". Naučí se pracovat s technickými prostředky používanými na školách.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Nácvik pohybových a pracovních dovedností
|
Výstupy z učení
|
Posluchači se seznámí s prostředky moderní didaktické technologie, které přispívají ke zkvalitnění výukové komunikace, řízení, kontroly a regulace vyučovacího procesu. S jednotlivými prostředky se studenti seznámí z aspektu jejich principu, obsluhy a základní údržby. Důraz bude kladen na způsob tvorby a získávání programů pro potřeby učitelky MŠ. Po absolvování předmětu by měla být studentka schopna vytvořit a realizovat vlastní programy určené pro děti předškolního věku.
Po absolvování disciplíny by studenti měli být schopni pracovat s moderními vzdělávacími technologiemi jako je například interaktivní tabule, tablet, vizualizér, informační a komunikační technologie atd. Tyto technologie by následně měli umět využít ve výuce.
|
Předpoklady
|
Základní znalosti vzdělávacích technologií.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Studenti zvládnou odborně a metodicky práci s technickými prostředky používanými ve výuce.
|
Doporučená literatura
|
-
GESCHWINDER, J. a kol. (1995). Technické prostředky ve výuce.. Olomouc.
-
RAMBOUSEK, V. (1989). Technické výukové prostředky. Praha.
-
RŮŽIČKA, E. (1998). Moderní technologie ve školství.. Olomouc.
-
RŮŽIČKA, E. (1998). Technologie vzdělávání.. Olomouc.
|