Vyučující
|
-
Balaban Vlado, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Cíle: Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - orientovat se v interakční struktuře vztahů a prvků procesu TV v MŠ. - popsat organizační formy TV dětí předškolního věku v ŠVP v MŠ, - plánovat pohybové aktivity jako činnosti s výchovným, vzdělávacím, zdravotním a prožitkovým aspektem, ? orientovat se v činnostech učitele v MŠ, - prakticky realizovat organizační formy TV v MŠ, - uplatňovat zásadu bezpečnosti při pohybových aktivitách dětí. Témata Základní pojmy v pedagogické kinantropologii Struktura didaktického procesu v TV, činitelé v didaktickém procesu TV. Cíle a úkoly TV v MŠ. Problematika organizačních forem TV v MŠ ? rozsah, obsah, využitelné prostředky. Učební činnost učitele - didaktické principy, didaktické postupy a metody, aplikace didaktických stylů v TV. Plánování pohybových aktivit v ŠVP a v denním režimu MŠ. Příprava učitele na organizační formy TV v režimu MŠ. Bezpečnost při tělovýchovných aktivitách. Legislativa vztahující se k činnostem tělovýchovného charakteru.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor portfolia studenta, Písemný test
- docházka 80 % - úspěšné zvládnutí didaktického výstupu - správně zpracovaná příprava na didaktický výstup - 100 % účast na proškolení BOZ v Tv v MŠ - úspěšné zvládnutí testu
|
Doporučená literatura
|
-
Dvořáková, H. (2006). Základní motorika. Praha.
-
Miklánková, L. (2009). Environmentální stimuly v pohybové aktivitě dětí předškolního věku. Olomouc.
-
Miklánková, L. Tělesná výchova pro 1. stupeň škol (základní gymnastika). Olomouc.
-
Volfová, H. & Kolovská, I. (2009). Předškoláci v pohybu 2. Praha: Grada.
-
Volfová, H. & Kolovská, I. (2008). Předškoláci v pohybu. Praha: Grada.
|