Vyučující
|
-
Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
-
Čech Tomáš, doc. PhDr. Ph.D.
-
Kocourková Vladimíra, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Předmět podává přehled sociálně patologických jevů a možností jejich prevence v prostředí mateřské školy.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Příprava na zápočet
- 6 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 6 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Disciplína se zabývá otázkami morálního, fyzického, psychického a sociálního ohrožování dětí nežádoucími, sociálně patologickými jevy, zejména v souvislosti se syndromem CAN (týraného, zneužívaného a zanedbávaného dítěte), jakož i jejich diagnostikováním a možnostmi výchovně preventivní činnosti v mateřské škole a v rodině.
Student bude po absolvování schopen použít nabyté teoretické poznatky a základní praktické dovednosti při své profese
|
Předpoklady
|
Znalost základů sociální pedagogiky.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Didaktický test
75% docházka na výuku. Aktivní účast na seminářích - hodnocení aktivity studenta je součástí závěrečného hodnocení.
|
Doporučená literatura
|
-
(2001). Školní preventivní program pro mateřské a základní školy a školská zařízení.. Praha : MŠMT ČR.
-
KOLÁŘ, M. (2001). Bolest šikanování.. Praha.
-
Kraus,B., Hroncová, J. (2007). Sociální patologie. . Hradec Králové: Gaudeámus.
|