Vyučující
|
-
Balaban Vlado, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Témata Specifika pohybových her, jejich klasifikace. Podmínky pro realizaci pohybových her. Pohybové hry bez pomůcek. Pohybové hry s pomůckami. Pohybové hry pro žáky se specifickými potřebami. Pohybové hry pro třídu s integrovaným žákem se specifickými potřebami. Pohybové hry s využitím didaktických prvků.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Cíle: Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - chápat význam pohybových her pro motorický, kognitivní, emoční a sociální vývoj dítěte, - orientovat se v oblastech pohybových her s různým zaměřením, - zorganizovat pohybové hry ve skupině dětí předškolního věku, - vhodně aplikovat pohybové hry do denního režimu MŠ dle prostředí, ? uplatnit didaktické zásady při realizaci pohybových her a cvičení, - dodržet při pohybových hrách zásady bezpečnosti a ochrany zdraví dětí.
|
Předpoklady
|
schopnosti umožňující bez problémů absolvovat výuku
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor portfolia studenta, Seminární práce
Požadavky pro udělení kreditu jsou plněny v průběhu výukové části semestru. min. 80 % docházka úspěšně realizovaný didaktický výstup seminární práce: portfolio z oblasti pohybových her
|
Doporučená literatura
|
-
MAZAL, F. (2000). Pohybové hry a hraní.. Olomouc, Hanex.
-
Neuman,J. A kol. Překážkové dráhy, lezecké stěny a výchova prožitkem. Praha: Portál, 1999..
-
Sigmund, E., & Sigmundová, D. (2011). Pohybová aktivita pro podporu zdraví dětí a mládeže. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
-
Sigmund, E. (2007). Pohybová aktivita dětí a jejich integrace prostřednictvím 60 pohybových her. Olomouc.
|