Lecturer(s)
|
-
Petrová Jitka, PhDr. Ph.D.
-
Žišková Michaela
|
Course content
|
unspecified
|
Learning activities and teaching methods
|
Lecture, Monologic Lecture(Interpretation, Training), Dialogic Lecture (Discussion, Dialog, Brainstorming), Work with Text (with Book, Textbook), Observation, Projection (static, dynamic), Activating (Simulations, Games, Dramatization)
- Attendace
- 26 hours per semester
- Homework for Teaching
- 10 hours per semester
- Preparation for the Course Credit
- 4 hours per semester
- Semestral Work
- 10 hours per semester
|
Learning outcomes
|
|
Prerequisites
|
unspecified
|
Assessment methods and criteria
|
Essay, Student performance
|
Recommended literature
|
-
BEDNAŘÍKOVÁ, I. (2006). Sociální komunikace. Olomouc: UP.
-
CANCELOSI, J. S. (1994). Strategie řízení třídy. Praha: Portál.
-
GAVORA, P. (2003). Učiteĺ a žiaci v komunikácii. Bratislava: Vydavatelství UK.
-
KARNSOVÁ, M. (1995). Jak budovat dobrý vztah mezi učitelem a žákem. Praha: Portál.
-
KYRIACOU, C. (1996). Klíčové dovednosti učitele. Praha: Portál.
-
MAREŠ, J., KŘIVOHLAVÝ, J. (1995). Komunikace ve škole. Brno: MU.
-
NELEŠOVSKÁ, A. (2005). Pedagogická komunikace v teorii a praxi. Praha: Grada.
-
PROVÁZKOVÁ STOLINSKÁ, D. (2020). Učíme se porozumět. Vydavatelství UP.
-
SVATOŠ, T. (1995). Pedagogická cvičení ze sociální a pedagogické komunikace. Hradec Králové.
|