| Název předmětu | Rozvoj kinestezie v předškolním věku 1 |
|---|---|
| Kód předmětu | KPG/PK1@ |
| Organizační forma výuky | Seminář |
| Úroveň předmětu | Magisterský |
| Rok studia | 1 |
| Semestr | Zimní |
| Počet ECTS kreditů | 2 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
Témata: Význam PA pro rozvoj motoriky a kinestézie dítěte. Ontogenetická motorika. Základní pojmy z oblasti tělesných cvičení. Tělesná cvičení, motorické předpoklady, vnitřní činitelé a jejich vliv na úroveň motoriky. Pohybové projevy. Mechanismus vnímání pohybu. Monitorování PA a výzkum motoriky. Diagnostika hrubé motoriky dítěte - lokomoční a manipulační pohybové dovednosti. Diagnostika jemné motoriky dítěte. Možnosti a prostředky rozvoje kinestézie.
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Výstupy z učení |
|
Cíle: Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - chápat pojem kinestezie v kontextu tělesných cvičení a pohybové aktivity dítěte předškolního věku, - chápat význam základní pojmů z oblasti tělesných cvičení, - orientovat se ve škále prostředků k rozvoji kinestezie dítěte, - diagnostikovat úroveň motoriky dítěte, - zvolit vhodné prostředky pro rozvoj kinestezie vzhledem k individuálním předpokladům dítěte.
|
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
Analýza výkonů studenta, Seminární práce
Požadavky: - aktivní účast ve výuce 70 % - úspěšné absolvování didaktického výstupu na zadané téma. Požadavky pro udělení kreditu jsou plněny v průběhu výukové části semestru. |
| Doporučená literatura |
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Předškolní pedagogika (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Předškolní pedagogika (NA25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Předškolní pedagogika (NA20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Předškolní pedagogika (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Předškolní pedagogika (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Předškolní pedagogika (NA21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |