Předmět: Practice in Educational Process

« Zpět
Název předmětu Practice in Educational Process
Kód předmětu KPG/PEPQ
Organizační forma výuky bez kontaktní výuky
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
  • Musilová Marcela, doc. PaedDr. Ph.D.
  • Peng Danping, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
1. Seznámení se s metodikou praxí, 2. vykonání pedagogické praxe, 3. zpracování portfolia dle metodiky praxe, 4. evaluace.

Studijní aktivity a metody výuky
Pozorování
Výstupy z učení
Cílem předmětu je získání vhledu do konkrétního edukačního klimatu. Jedná se také o rozvoj individuální pedagogické angažovanosti studenta. Cílem dále je hodnotící pozorování učitelovy interakce se žáky, výcvik vlastních adaptačních schopností a zejména konfrontace teoretických vědomostí s edukační realitou.
Student získá kompetenci orientovat se v prostředí školy, vyhodnocovat a následně řešit situace vzniklé ve výuce na základě analýzy dokumentů školy, pozorování vyučovací hodiny, rozhovorů s pedagogickými pracovníky.
Předpoklady
Podmínkou je absolvování předmětů Učitel sekundární školy 1 a 2, Žák sekundární školy 1 a 2.

Hodnoticí metody a kritéria
Rozbor portfolia studenta

Vypracování portfolia, odevzdání výkazu z praxe.
Doporučená literatura
  • MUSILOVÁ, M., MUSIL, J. (2001). Asistentská praxe. Olomouc: UP.
  • MUSILOVÁ, M., PODLAHOVÁ, L. (2008). Praxe v edukačním procesu. Metodika pro studenty.. Olomouc.
  • Podlahová, L. (2004). První kroky učitele. Praha: Triton.
  • Šimoník, O. (2005). Pedagogická praxe. Brno: MSD.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr