Vyučující
|
-
Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
-
Musilová Marcela, doc. PaedDr. Ph.D.
-
Peng Danping, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Seznámení se s metodikou praxí, 2. vykonání pedagogické praxe, 3. zpracování portfolia dle metodiky praxe, 4. evaluace.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Pozorování
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je získání vhledu do konkrétního edukačního klimatu. Jedná se také o rozvoj individuální pedagogické angažovanosti studenta. Cílem dále je hodnotící pozorování učitelovy interakce se žáky, výcvik vlastních adaptačních schopností a zejména konfrontace teoretických vědomostí s edukační realitou.
Student získá kompetenci orientovat se v prostředí školy, vyhodnocovat a následně řešit situace vzniklé ve výuce na základě analýzy dokumentů školy, pozorování vyučovací hodiny, rozhovorů s pedagogickými pracovníky.
|
Předpoklady
|
Podmínkou je absolvování předmětů Učitel sekundární školy 1 a 2, Žák sekundární školy 1 a 2.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozbor portfolia studenta
Vypracování portfolia, odevzdání výkazu z praxe.
|
Doporučená literatura
|
-
MUSILOVÁ, M., MUSIL, J. (2001). Asistentská praxe. Olomouc: UP.
-
MUSILOVÁ, M., PODLAHOVÁ, L. (2008). Praxe v edukačním procesu. Metodika pro studenty.. Olomouc.
-
Podlahová, L. (2004). První kroky učitele. Praha: Triton.
-
Šimoník, O. (2005). Pedagogická praxe. Brno: MSD.
|