Vyučující
|
-
Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
-
Musilová Marcela, doc. PaedDr. Ph.D.
-
Chudý Štefan, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Pedagogicko psychologická diagnostika jako teoreticko-praktická disciplína. Přehled metod zjišťujících diagnostické údaje.Pozorování.Dotazník, anketa. Ústní zkoušení. Didaktický test.Sociometrie.Volba povolání, profesní orientace.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je objasnit studentům tématiku diagnostikování, jako nedílnou součást výukové aktivity učitele střední školy. Problematika je zaměřena nejen na oblast diagnostikování žáků, ale i na hodnocení výukového procesu. Studenti budou schopni po absolvování této disciplíny vysvětlit problematiku vymezenou obsahem, aplikovat teoretické znalosti do školské praxe a efektivně využívat diagnostických metod v pedagogické praxi.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Didaktický test
Teoretické znalosti zadaných okruhů.
|
Doporučená literatura
|
-
HRABAL, V. Pedagogicko psychologická diagnostika žáka. Praha: SPN, 1989. CHRÁSKA, M. Didaktické testy. Brno: Paido, 1999. CHRÁSKA, M. Metody pedagogické diagnostiky. Olomouc: Pedagogická fakulta UP, 1988..
-
GAVORA, P. (2000). Úvod do pedagogického výzkumu. . Brno.
|