Předmět: Pedagogická diagnostika

« Zpět
Název předmětu Pedagogická diagnostika
Kód předmětu KPG/PEDIA
Organizační forma výuky Konzultace
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
  • Musilová Marcela, doc. PaedDr. Ph.D.
  • Chudý Štefan, doc. Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Pedagogicko psychologická diagnostika jako teoreticko-praktická disciplína. Přehled metod zjišťujících diagnostické údaje.Pozorování.Dotazník, anketa. Ústní zkoušení. Didaktický test.Sociometrie.Volba povolání, profesní orientace.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Výstupy z učení
Cílem předmětu je objasnit studentům tématiku diagnostikování, jako nedílnou součást výukové aktivity učitele střední školy. Problematika je zaměřena nejen na oblast diagnostikování žáků, ale i na hodnocení výukového procesu. Studenti budou schopni po absolvování této disciplíny vysvětlit problematiku vymezenou obsahem, aplikovat teoretické znalosti do školské praxe a efektivně využívat diagnostických metod v pedagogické praxi.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Didaktický test

Teoretické znalosti zadaných okruhů.
Doporučená literatura
  • HRABAL, V. Pedagogicko psychologická diagnostika žáka. Praha: SPN, 1989. CHRÁSKA, M. Didaktické testy. Brno: Paido, 1999. CHRÁSKA, M. Metody pedagogické diagnostiky. Olomouc: Pedagogická fakulta UP, 1988..
  • GAVORA, P. (2000). Úvod do pedagogického výzkumu. . Brno.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr