Vyučující
|
-
Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
-
Kantorová Jana, doc. PhDr. Ph.D.
-
Dvořáková Kaněčková Eva, Mgr. Ph.D.
-
Matušková Linda, PhDr. Ph.D.
-
Plischke Jitka, PhDr. Ph.D.
-
Chudý Štefan, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Žák jako subjekt edukace. Učitel ? charakteristika profese edukátora. Kurikulum a vzdělávací standardy. Profil edukace ve školní třídě. Materiální didaktické prostředky. Škola jako instituce pro řízenou edukaci. Sociálně patologické jevy ve školním prostředí. Práva dítěte a jejich dodržování ve školním prostředí.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Projekce (statická, dynamická)
|
Výstupy z učení
|
Člověk v situaci výchovy. Výchova jako předmět ped. vědy v historickém vývoji. Podstata a etapy výchovného procesu. Výchova vychovávání v procesu pedagogické interakce. Základní didaktické kategorie. Alternativní školské systémy. Klima školy. Systém školské správy.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška
Vykonání písemné zkoušky z předepsaných témat pedagogiky.
|
Doporučená literatura
|
-
BŮŽEK, A., MICHALÍK, J. (2000). Informatorium (nejen) o právech dítěte. Olomouc.
-
GRECMANOVÁ, H., HOLOUŠOVÁ, D., URBANOVSKÁ, E. (1998). Obecná pedagogika II.. Olomouc : Hanex.
-
GRECMANOVÁ, H., HOLOUŠOVÁ, D., URBANOVSKÁ, E. (1999). Obecná pedagogika I.. Olomouc.
-
CHRÁSKA, M. (2007). Metody pedagogického výzkumu. Praha.
-
KALHOUS, Z., OBST, O. (2002). Školní didaktika. Praha.
-
PRŮCHA, J. (2005). Moderní pedagogika. Praha.
-
VALIŠOVÁ, A., KASÍKOVÁ, H. (2008). Pedagogika pro učitele. Praha : Grada.
|