Vyučující
|
-
Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
-
Pitnerová Dagmar, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Poslání, obsah činnosti, organizační struktura a cílová skupina organizace. Legislativa, dokumentace. Soubor činností realizovaných v organizaci. Plánování, realizace a hodnocení výchovně vzdělávacích činností. Řešení vzniklých situací. Úvodní instruktáž k praxi. Online a offline konzultace s garantem praxe. Individuální pohovor s garantem praxe spojený s rozborem absolvované souvislé praxe.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Po absolvování souvislé praxe ve vybrané organizaci by studenti měli být schopni: -objasnit poslání, obsah činnosti, organizační strukturu a cílovou skupinu organizace, .charakterizovat právní normy závazné pro činnost organizace a dokumentaci vedenou v organizaci, -popsat činnosti, jež jsou v organizaci realizovány, a aktivně na nich spolupracovat, -samostatně naplánovat, realizovat a zhodnotit alespoň tři činnosti na 40 hodin praxe, -zpracovat písemnou přípravu na samostatně vedené činnosti, -charakterizovat konkrétní situace a jejich řešení (dvě situace na 40 hodin praxe), -provést sebereflexi vlastního působení v organizaci, -zpracovat portfolio, jehož prostřednictvím se prokáže splnění všech cílů souvislé praxe
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Praxe může být vykonána v následujících typech organizací: středisko výchovné péče, domov mládeže, státní a nestátní nezisková organizace pracující s dětmi, mládeží, rodinami, zdravotně znevýhodněnými, závislými, seniory. V průběhu bakalářského studia si student pro svou souvislou praxi (Souvislá praxe 1 ? 80 hodin, Souvislá praxe 2 ? 120 hodin) vybírá nejméně dvě a nejvýše tři z výše uvedených typů zařízení. Student praxi realizuje individuálně. Zpracovává portfolio, jeho prostřednictvím prokáže splnění cílů praxe. Studentova praxe je hodnocena uvádějícím pracovníkem, který se studentovi na praxi věnuje. Studenti jsou na praxi pravidelně kontrolováni také metodikem praxe. Na souvislé praxe navazuje reflexe, jejímž hlavním cílem je sdílení zkušeností a poznatků z praxe a vzájemné obohacování studentů pod vedením metodika praxe.
|
Doporučená literatura
|
-
Zákon č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů. Zákon č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů..
-
Zákon č. 104/1991 Sb. o Úmluvě o právech dítěte. Zákon č. 104/1991 Sb. o Úmluvě o právech dítěte..
-
Zákon č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů. Zákon č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů..
-
Zákon č. 109/2002 Sb., o výkonu ústavní výchovy nebo ochranné výchovy ve školských zařízeních a o preventivně výchovné péči ve školských zařízeních, ve znění pozdějších předpisů. Zákon č. 109/2002 Sb., o výkonu ústavní výchovy nebo ochranné výchovy ve školských zařízeních a o preventivně výchovné péči ve školských zařízeních, ve znění pozdějších předpisů.
-
Zákon č. 359/1999 Sb., o sociálně-právní ochraně dětí, ve znění pozdějších předpisů. Zákon č. 359/1999 Sb., o sociálně-právní ochraně dětí, ve znění pozdějších předpisů..
-
Zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů. Zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů..
|