Předmět: Obecná didaktika 1

« Zpět
Název předmětu Obecná didaktika 1
Kód předmětu KPG/OBDP1
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
  • Nábělková Jitka, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Přednášky budou orientovány na samostatnou tvůrčí činnost studentů, aby tak získali potřebné dovednosti v oboru. Jejich náplní bude praktické zpracování vybraných témat z obecné didaktiky. O teoretických východiscích bude pojednáno v přednáškách z obecné didaktiky. Cílem je také to, aby studenti dokázali teoreticky probraná témata prakticky realizovat na svých aprobačních předmětech, a tím jednak získali základní pedagogické dovednosti a dále pochopili význam obecné didaktiky pro jejich další pedagogické studium a povolání učitele.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Výstupy z učení
Program vychází z charakteristiky obecné didaktiky jako teorie vzdělávání a výuky. Postupně informuje o základních kategoriích této pedagogické disciplíny, o edukaci v české škole, hlavních systémotvorných prvcích výuky (žák, učitel, učivo, mimoškolní prostředí) a o pedagogickopsychologické diagnostice v práci učitele.

Předpoklady
Znalost pojmového aparátu z obecné a srovnávací pedagogiky.

Hodnoticí metody a kritéria
Didaktický test, Rozbor portfolia studenta

Portfolio
Doporučená literatura
  • HRABAL, V. Pedagogickopsychologická diagnostika žáka. Praha: SPN, 1989. KALHOUS, Z., OBST, O. Školní didaktika. Olomouc: Pedagogická fakulta UP, 1998. MAREŠ, J. Styly učení žáků a studentů. Praha: Portál, 1998..


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr