Vyučující
|
-
Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
-
Nábělková Jitka, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Přednášky budou orientovány na samostatnou tvůrčí činnost studentů, aby tak získali potřebné dovednosti v oboru. Jejich náplní bude praktické zpracování vybraných témat z obecné didaktiky. O teoretických východiscích bude pojednáno v přednáškách z obecné didaktiky. Cílem je také to, aby studenti dokázali teoreticky probraná témata prakticky realizovat na svých aprobačních předmětech, a tím jednak získali základní pedagogické dovednosti a dále pochopili význam obecné didaktiky pro jejich další pedagogické studium a povolání učitele.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Program vychází z charakteristiky obecné didaktiky jako teorie vzdělávání a výuky. Postupně informuje o základních kategoriích této pedagogické disciplíny, o edukaci v české škole, hlavních systémotvorných prvcích výuky (žák, učitel, učivo, mimoškolní prostředí) a o pedagogickopsychologické diagnostice v práci učitele.
|
Předpoklady
|
Znalost pojmového aparátu z obecné a srovnávací pedagogiky.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Didaktický test, Rozbor portfolia studenta
Portfolio
|
Doporučená literatura
|
-
HRABAL, V. Pedagogickopsychologická diagnostika žáka. Praha: SPN, 1989. KALHOUS, Z., OBST, O. Školní didaktika. Olomouc: Pedagogická fakulta UP, 1998. MAREŠ, J. Styly učení žáků a studentů. Praha: Portál, 1998..
|