Vyučující
|
-
Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
-
Pitnerová Dagmar, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Základní pojmy a teorie. Osobnost sociálního pracovníka. Metody sociální práce- jejich etapizace. Sociální práce s jedincem a se skupinou.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace
- Domácí příprava na výuku
- 15 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 24 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 20 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Předmět se zabývá problematikou teorií sociální práce, vysvětluje podstatu, cíle a význam sociální práce, pojednává o typech sociální práce a přístupech zde uplatňovaných. Pozornost je věnována osobnosti sociálního pracovníka, jeho kompetencím, profesionalitě, dále vztahu sociálního pracovníka s klientem, otázkám etiky sociální práce, rizikům pomáhajících povolání včetně syndromu vyhoření.
Student se orientuje v základních pojmech, ovládá etický kodex sociálních pracovníků, vybrané teorie sociální práce, metody sociální práce s jedincem a se skupinou.
|
Předpoklady
|
Základní znalosti ze sociální politiky, vývojové psychologie a sociologie.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
zpracovat seminární práce na zadané téma
|
Doporučená literatura
|
-
Goldmann, R. (2001). Vybrané kapitoly ze sociálních disciplín (skriptum). Olomouc.
-
KOPŘIVA, K. (1997). Lidský vztah jako součást profese. Praha Portál.
-
Kopřiva K. (1997). Lidský vztah jako součást profese. Praha Portál.
-
Matoušek O. a kol. (2002). Metody a řízení sociální práce. Praha Portál.
-
Matoušek O. a kol. (2001). Základy sociální práce I.. Praha Portál.
-
MATOUŠEK, O. (2003). Slovník sociální práce.Praha:Portál 2003. ISBN 80-7178-549-0.. Praha.
-
NAVRÁTIL, P. (2001). Teorie a metody sociální práce. Brno.
-
Navrátil P. (2001). Teorie a metody sociální práce. Brno.
-
ŘEZNÍČEK, I. (1994). Metody sociální práce. Praha Slon.
-
ŘEZNÍČEK, I. (2000). Teorie a metody sociální práce. Praha.
|