Vyučující
|
-
Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
-
Pitnerová Dagmar, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Metody a formy práce v sociálních předmětech. Učební pomůcky v sociálních předmětech. Problematika hodnocení a sebehodnocení v sociálních předmětech. Problematika sestavování testových úloh
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Domácí příprava na výuku
- 40 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 20 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Aplikace speciálních didaktických metod ve vyučování o člověku v kritické sociální situaci. Navazuje na teoretické znalosti z obecné didaktiky a dalších pedagogických disciplín. Práce s osnovami a tématickými plány. Příprava studentů na souvislou pedagogickou praxi.
umí učit sociální předměty
|
Předpoklady
|
znalosti obecné didaktiky
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Analýza výkonů studenta
předvedení výukové hodiny určeného tématu a vykonání ústní zkoušky: 1. Mezipředmětové vztahy odborných předmětů oboru sociální práce 2.Učební dokumenty ? standarty, osnovy, učební, tématické plány oborů sociální práce a příbuzných, rámcové vzdělávací projekty 3. Metody výuky předmětu sociální péče 4. Metody výuky předmětu sociální politika 5. Metody výuky předmětu právo 6. Metody výuky předmětu osobností výchova 7. Metody výuky předmětu psychologie 8. Metody výuky předmětu speciální pedagogika 9. Metody výuky předmětu péče o staré občany 10. Metody výuky předmětu organizace volného času 11. Učební pomůcky výuky předmětu sociální péče 12. Učební pomůcky předmětu sociální politika 13. Učební pomůcky předmětu právo 14. Učební pomůcky předmětu osobnostní výchova 15. Učební pomůcky předmětu psychologie 16. Učební pomůcky předmětu speciální výchova 17. Učební pomůcky předmětu péče o staré občany 18. Učební pomůcky předmětu organizace volného času 19. Techniky vyhodnocení vyučovací hodiny, sebehodnocení práce učitele 20. Techniky hodnocení práce studenta v sociálních předmětech
|
Doporučená literatura
|
-
Auger, M-T.; Boucharlat, Ch. (2005). Učitel a problémový žák. Praha: Portál.
-
BADEGRUBER, B. Otevřené vyučování. Praha: Portál, 1997. 118 s..
-
grecmanová, H.; Urbanovská, E. (2007). Aktivizační metody ve výuce, prostředek ŠVP.. Olomouc: Hanex.
-
Hunterová, M. (1999). Účinné vyučování v kostce. Praha: Portál.
-
Kalhous, Z. (1995). Základy školní didaktiky. Olomouc.
-
KOŠŤÁLOVÁ, H., MÍKOVÁ, Š., STANG, J. (2007). Školní hodnocení žáků a studentů se zaměřením na.
-
Mareš, J. (1995). Styly učení. Praha: Portál.
-
Petty, G. (1996). Moderní vyučování. Praha: Portál.
-
SITNÁ, D. (2007). Metody aktivního vyučování.
-
Skalková, J. (2007). Obecná didaktika. Praha, Grada.
-
SKARUPSKÁ, H. (2006). Didaktika sociální práce.
-
Skarupská, H. (2006). Didkaktika sociální práce. Olomouc: VUP.
|