Předmět: Didaktika sociální práce 1

« Zpět
Název předmětu Didaktika sociální práce 1
Kód předmětu KPG/NSDS1
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení + On-line aktivity
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
  • Pitnerová Dagmar, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Metody a formy práce v sociálních předmětech. Učební pomůcky v sociálních předmětech. Problematika hodnocení a sebehodnocení v sociálních předmětech. Problematika sestavování testových úloh

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
  • Domácí příprava na výuku - 40 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 20 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 26 hodin za semestr
Výstupy z učení
Aplikace speciálních didaktických metod ve vyučování o člověku v kritické sociální situaci. Navazuje na teoretické znalosti z obecné didaktiky a dalších pedagogických disciplín. Práce s osnovami a tématickými plány. Příprava studentů na souvislou pedagogickou praxi.
umí učit sociální předměty
Předpoklady
znalosti obecné didaktiky

Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška, Analýza výkonů studenta

předvedení výukové hodiny určeného tématu a vykonání ústní zkoušky: 1. Mezipředmětové vztahy odborných předmětů oboru sociální práce 2.Učební dokumenty ? standarty, osnovy, učební, tématické plány oborů sociální práce a příbuzných, rámcové vzdělávací projekty 3. Metody výuky předmětu sociální péče 4. Metody výuky předmětu sociální politika 5. Metody výuky předmětu právo 6. Metody výuky předmětu osobností výchova 7. Metody výuky předmětu psychologie 8. Metody výuky předmětu speciální pedagogika 9. Metody výuky předmětu péče o staré občany 10. Metody výuky předmětu organizace volného času 11. Učební pomůcky výuky předmětu sociální péče 12. Učební pomůcky předmětu sociální politika 13. Učební pomůcky předmětu právo 14. Učební pomůcky předmětu osobnostní výchova 15. Učební pomůcky předmětu psychologie 16. Učební pomůcky předmětu speciální výchova 17. Učební pomůcky předmětu péče o staré občany 18. Učební pomůcky předmětu organizace volného času 19. Techniky vyhodnocení vyučovací hodiny, sebehodnocení práce učitele 20. Techniky hodnocení práce studenta v sociálních předmětech
Doporučená literatura
  • Auger, M-T.; Boucharlat, Ch. (2005). Učitel a problémový žák. Praha: Portál.
  • BADEGRUBER, B. Otevřené vyučování. Praha: Portál, 1997. 118 s..
  • grecmanová, H.; Urbanovská, E. (2007). Aktivizační metody ve výuce, prostředek ŠVP.. Olomouc: Hanex.
  • Hunterová, M. (1999). Účinné vyučování v kostce. Praha: Portál.
  • Kalhous, Z. (1995). Základy školní didaktiky. Olomouc.
  • Mareš, J. (1995). Styly učení. Praha: Portál.
  • Petty, G. (1996). Moderní vyučování. Praha: Portál.
  • PETTY, G. (2004). Moderní vyučování.
  • Skalková, J. (2007). Obecná didaktika. Praha, Grada.
  • Skarupská, H. (2006). Didkaktika sociální práce. Olomouc: VUP.
  • SKARUPSKÁ, H. (2006). Didkatika sociální práce. VUP.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr