Vyučující
|
-
Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
-
Vyhnálková Pavla, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Zařízení, jeho organizace a činnost. Dokumentace zařízení. Edukační činnost, program. Struktura a formy výchovné činnosti. Příprava a individuální nebo skupinová činnost dětí, mládeže nebo dospělých pod dohledem pověřeného pedagogického či jiného odborného pracovníka. Sebereflexe činnosti, vedení deníku sebereflexe výchovné činnosti. Evaluace a autoevaluace realizované výchovné činnosti. Zpracování výkazu činnosti.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Nácvik pohybových a pracovních dovedností
- Semestrální práce
- 5 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 40 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 10 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni charakterizovat problematiku edukace ve vybraném zařízení pro volný čas dětí, mládeže i dospělých, kompletně plánovat, realizovat a hodnotit výchovně vzdělávací činnost ve vybraném zařízení pro volný čas.
Student získá a upevní způsobilost působit v edukační praxi.
|
Předpoklady
|
Základní znalosti z didaktiky, pedagogiky volného času a metodiky her.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Zpracování deníku z asistentské praxe.
|
Doporučená literatura
|
-
MUSILOVÁ, M., MUSIL, J. (2001). Asistentská praxe. Olomouc: UP.
-
MUSILOVÁ, M. (2003). Případová studie jako součást pedagogické praxe.. Olomouc: VUP.
-
PRÁŠILOVÁ, M. (2003). Vybrané kapitoly ze školského managementu pro učitele.. Olomouc.
|