Vyučující
|
-
Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
-
Pitnerová Dagmar, Mgr. Ph.D.
-
Novotná Jarmila, doc. Ph.D., MBA
-
Matušková Linda, PhDr. Ph.D.
-
Kantorová Jana, doc. PhDr. Ph.D.
-
Jůvová Alena, PaedDr. Ph.D.
-
Chudý Štefan, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Témata: Metodika zpracování DP, práce s literaturou, struktura textu, členění, odborný styl, citační normy, práce s databázemi. Výzkum, hypotézy v empirickém výzkumu. Výzkumy kvalitativně a kvantitativně orientované, volbe metod pro empirickou část DP. Metody sběru dat v empirických výzkumech. Metody grafického zobrazování dat. Klasifikace diagnostických metod. Příprava k obhajobě
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Po absolvování předmětu studenti dokáží: charakterizovat vědecký pedagogický výzkum a jeho fáze,formulovat hypotézy,znát základ kvalitativního a kvantitativního výzkumu,používat techniky standardizovaného pozorování, rozhovoru, sociometrie, sémantického diferenciálu, Q-metodologie,použít metodu či techniku korelační analýzy nebo statistického testu významnosti při vyhodnocení specifického výzkumu,popsat jednotlivé metody pedagogické diagnostiky,zpracovat jednoduchý diagnostický projekt.
Získání teoretického přehledu v práci se zdroji odborných informací a dovednosti pracovat s odbornou literaturou, vytvořit rešerši, vypracovat strukturu odborné stati a poznatky využít při zpracování vlastní kvalifikační práce.
|
Předpoklady
|
Základní schopnosti a dovednosti pro vysokoškolské studium v oboru pomáhajících profesí. Zájem o obor, ochota pracovat samostatně i v týmu.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Představení projektu vlastní diplomové práce ve výuce.
|
Doporučená literatura
|
-
Gavora, P. (2010). Úvod do pedagogického výzkumu. 2. rozš. vyd.. Brno: Paido.
-
HOLOUŠOVÁ, D. (1999). Jak psát diplomové a závěrečné práce. . Olomouc.
-
CHRÁSKA, M. (2003). Úvod do výzkumu v pedagogice: Základy k. Olomouc.
-
ŠIMEK, D.,KUBÁTOVÁ, H. (2002). Od abstraktu do závěrečné práce: jak psát (a možná i napsat) závěrečnou práci ve společenských oborech. . Olomouc.
-
ŠVEC, Š. A KOL. (2009). Metodologie věd o výchově. Kvantitativně-scientické a kvalitativně-humanitní přístupy v edukačním výzkumu.. Brno: Paido.
|