Předmět: Seminář k diplomové práci

« Zpět
Název předmětu Seminář k diplomové práci
Kód předmětu KPG/NKSDP
Organizační forma výuky Konzultace
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
  • Pitnerová Dagmar, Mgr. Ph.D.
  • Novotná Jarmila, doc. Ph.D., MBA
  • Matušková Linda, PhDr. Ph.D.
  • Kantorová Jana, doc. PhDr. Ph.D.
  • Jůvová Alena, PaedDr. Ph.D.
  • Chudý Štefan, doc. Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Témata: Metodika zpracování DP, práce s literaturou, struktura textu, členění, odborný styl, citační normy, práce s databázemi. Výzkum, hypotézy v empirickém výzkumu. Výzkumy kvalitativně a kvantitativně orientované, volbe metod pro empirickou část DP. Metody sběru dat v empirických výzkumech. Metody grafického zobrazování dat. Klasifikace diagnostických metod. Příprava k obhajobě

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Výstupy z učení
Po absolvování předmětu studenti dokáží: charakterizovat vědecký pedagogický výzkum a jeho fáze,formulovat hypotézy,znát základ kvalitativního a kvantitativního výzkumu,používat techniky standardizovaného pozorování, rozhovoru, sociometrie, sémantického diferenciálu, Q-metodologie,použít metodu či techniku korelační analýzy nebo statistického testu významnosti při vyhodnocení specifického výzkumu,popsat jednotlivé metody pedagogické diagnostiky,zpracovat jednoduchý diagnostický projekt.
Získání teoretického přehledu v práci se zdroji odborných informací a dovednosti pracovat s odbornou literaturou, vytvořit rešerši, vypracovat strukturu odborné stati a poznatky využít při zpracování vlastní kvalifikační práce.
Předpoklady
Základní schopnosti a dovednosti pro vysokoškolské studium v oboru pomáhajících profesí. Zájem o obor, ochota pracovat samostatně i v týmu.

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)

Představení projektu vlastní diplomové práce ve výuce.
Doporučená literatura
  • Gavora, P. (2010). Úvod do pedagogického výzkumu. 2. rozš. vyd.. Brno: Paido.
  • HOLOUŠOVÁ, D. (1999). Jak psát diplomové a závěrečné práce. . Olomouc.
  • CHRÁSKA, M. (2003). Úvod do výzkumu v pedagogice: Základy k. Olomouc.
  • ŠIMEK, D.,KUBÁTOVÁ, H. (2002). Od abstraktu do závěrečné práce: jak psát (a možná i napsat) závěrečnou práci ve společenských oborech. . Olomouc.
  • ŠVEC, Š. A KOL. (2009). Metodologie věd o výchově. Kvantitativně-scientické a kvalitativně-humanitní přístupy v edukačním výzkumu.. Brno: Paido.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr