Vyučující
|
-
Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
-
Tylová Eva, Mgr.
-
Kocourková Vladimíra, PhDr. Ph.D.
-
Pitnerová Dagmar, Mgr. Ph.D.
-
Drlíková Veronika, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
Základní pojmy, historický vývoj komunitní sociální práce, modely komunitní práce. Předpoklady pracovníka pro práci s komunitami. Jednotlivé fáze komunitní práce ( zjišťování a analýza potřeb, plánování, implementace, evaluace). Současné trendy v komunitní práci u nás a v zahraničí. Organizace pracující formou komunitní práce u nás a ve vybraných zemích EU.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Účast na výuce
- 24 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 20 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 30 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Studenti získají teoretická a praktická východiska pro sociální práci s komunitou. Seznámí se s historickým vývojem komunitní sociální práce ( dále KP), s cíli, znaky a modely KP, s jednotlivými typy komunit, s fázemi KP , s úkoly sociálního pracovníka. Dále si osvojí síť sociálních služeb, poraden, které spolupracují se sociálním pracovníkem v rámci KP.
Studenti se orientuji v historickém vývoji komunitní sociální práce ( dále KP). Ovládají modely KP, jednotlivé typy komunit, fáze KP , úkoly sociálního pracovníka, síť sociálních služeb, poraden, které spolupracují se sociálním pracovníkem v rámci KP.
|
Předpoklady
|
Obecné znalosti ze sociologie a sociální politiky.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Seminární práce
Zpracování referátu na téma Pozitiva a negativa sociální práce s vybranou komunitou rozsahu minimálně 7 stran. Při zpracování individuální práce vycházejí studenti z přednášky a ze studia odborné literatury
|
Doporučená literatura
|
-
kú. (2009). sTRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ SOCIÁLNÍCH SLUŽEB V JEDNOTLIVÝCH KRAJÍCH.
-
MPSV. (2006). KOMUNITNÍ PLÁNOVÁNÍ SOCIÁLNÍCH SLUŽEB.
|