Vyučující
|
-
Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
-
Nábělková Jitka, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Aplikace témat obecné a školní didaktiky do didaktiky předmětové.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
V přednáškách předmětu se vyučující bude věnovat jednotlivým tématickým okruhům, které mají přímou vazbu na zpracování metodické přípravy na hodinu psychologie a pedagogiky. V průběhu semestru student vypracovává metodickou přípravu na hodinu psychologie, která vzniká na základě zpracování časového a tématického plánu pro konkrétní školu. Metodická příprava na hodinu psychologie je projektem a realizací studentova vlastního pojetí vyučovací hodiny psychologie a pedagogika. Výcvik je zaměřen na utváření a rozvíjení didaktických, diagnostických a evaluačních kompetencí budoucího učitele.
|
Předpoklady
|
Znalost obecné a školní didaktiky. Znalost aktivizačních metod výuky.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška
Zpracovat projekt - metodický balíček k zadanému učivu. Realizace modelové výuky ve cvičení.Znalost algoritmu přípravy na výuku. Znalost aktivizačních metod.
|
Doporučená literatura
|
-
PASCH, M. (1998). Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině.. Praha.
|