Vyučující
|
-
Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
-
Nábělková Jitka, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Didaktika psychologie jako hraniční vědní disciplína. Vzdělávání učitelů předmětu pedagogika a psychologie. Profil absolventa učitelského studia pedagogika a psychologie. Charakteristika osobnosti učitele pedagogiky a psychologie. Didaktické zásady. Vyučovací hodina psychologie a další organizační formy vyučování. Skupinové vyučování. Vyučovací metody. Problémové vyučování. Projektové metody na SZŠ. Cvičení v hodinách psychologie. Aktivizační didaktické metody. Přehled, funkce v učebním procesu studentů. Vysvětlení podstaty brainstorming, inscenační metody, hraní rolí, čtením a psaním ke kritickému myšlení, model EUR, psychohry. Psychologická a didaktická analýza učiva. Metody pedagogické diagnostiky žáka a třídy.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Disciplína didaktika psychologie a pedagogiky představuje obory psychologie a pedagogika, transformované do vyučovacího předmětu psychologie a pedagogika na školách připravujících profesionály k výkonu zdravotnické profese. Sleduje rozvoj kompetencí budoucích učitelů k výuce daného předmětu.
|
Předpoklady
|
Znalost a aplikace obecné a školní didaktiky. Znalost PC.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Aplikace obecné a školní didaktiky do předmětové didaktiky psychologie a pedagogika. Znalost PC. Zpracovat aktivizační pojetí výuky psychologie a pedagogiky na zvolené téma.
|
Doporučená literatura
|
-
VÍZDAL, F. (1987). Didaktika psychologie.. Brno.
|