Vyučující
|
-
Čech Tomáš, doc. PhDr. Ph.D.
-
Plischke Jitka, PhDr. Ph.D.
-
Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Školství v ČR a německy mluvících zemích. Osobnost pedagoga v mezinárodním kontextu. Studium na univerzitách v německy mluvících zemích. Aktuální trendy v oblasti vzdělávání a výuky žáků. Žák se speciálními vzdělávacími potřebami. Jednotlivé jazykové jevy jsou osvojovány s využitím jazykového materiálu z oblasti pedagogiky, psychologie a didaktiky.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Výstupy z učení
|
Cíle: získání jazykových kompetencí v oblasti odborného jazyka využitelných v rámci studia svého oboru v ČR nebo v zahraničí. Získání jazykových dovedností bude podpořeno analýzou aktuálních textů z oblasti pedagogických věd, rozšiřováním odborné slovní zásoby a komunikačních dovedností. Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - osvojit si odborný jazyk na úrovni, která umožňuje porozumět, analyzovat a interpretovat odborné texty z oblasti pedagogických věd - orientovat se v odborné cizojazyčné literatuře a kriticky ji reflektovat - aplikovat jednotlivé jazykové dovednosti v rámci profilujících pedagogických disciplín - prezentovat základní znalosti a dovednosti svých oborů v cizím jazyce
Na konci kurzu bude student schopen prokázat dosažení jazykové úrovně B2 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Bude se orientovat v oblasti základní odborné komunikace v oblasti pedagogiky, psychologie a sociálních věd.
|
Předpoklady
|
Aktivní znalost německého jazyka na minimální úrovni B1 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemný test
Vytvoření powerpointové prezentace k předem vymezeným tématům z oblasti pedagogiky, psychologie a sociální práce. 80% přítomnost ve výuce.
|
Doporučená literatura
|
-
Dr. Michaela Perlmann-Balme, Susanne Schwalb. (2008). EM neu 2008 Hauptkurs. Ismaning: Hueber.
-
Funk, H.- Khun, Ch.- Demme, S. (2006). studio d učebnice A2, lekce 1 - 6.
-
Funk, H.- Khun, Ch.- Demme, S. studio d učebnice B1, lekce 5.
|