Course: Contemporary educational theories

« Back
Course title Contemporary educational theories
Course code KPG/NACET
Organizational form of instruction Lecture
Level of course Master
Year of study not specified
Semester Winter
Number of ECTS credits 2
Language of instruction English
Status of course unspecified
Form of instruction Face-to-face
Work placements This is not an internship
Recommended optional programme components None
Lecturer(s)
  • Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
  • Chudý Štefan, doc. Mgr. Ph.D.
Course content
unspecified

Learning activities and teaching methods
Monologic Lecture(Interpretation, Training), Dialogic Lecture (Discussion, Dialog, Brainstorming), Work with Text (with Book, Textbook)
  • Attendace - 26 hours per semester
  • Preparation for the Exam - 28 hours per semester
Learning outcomes
Prerequisites
unspecified

Assessment methods and criteria
unspecified
Recommended literature
  • Bertrand, Y., & Selucký, O. (1998). Soudobé teorie vzdělávání. Praha: Portál.
  • Illich, I., & Prokop, J. (2001). Odškolnění společnosti: (polemický spis). Praha: Sociologické nakladatelství.
  • Kaščák, O., & Pupala, B. (2009). Výchova a vzdelávanie v základných diskurzoch. Prešov: Rokus.
  • Prokop, J. (2005). Škola a společnost v kritických teoriích druhé poloviny 20. století. Praha: Karolinum.
  • Průcha, J., Janík, T., & Rabušicová, M. (2009). Pedagogická encyklopedie. Praha: Portál.
  • Singule, F. (1966). Pedagogické směry 20. století v kapitalistických zemích. Praha: Státní pedagogické nakladatelství.


Study plans that include the course
Faculty Study plan (Version) Category of Branch/Specialization Recommended year of study Recommended semester