Course: Educational situation - methodics

« Back
Course title Educational situation - methodics
Course code KPG/MVV@
Organizational form of instruction Seminar
Level of course Bachelor
Year of study 3
Semester Summer
Number of ECTS credits 3
Language of instruction Czech
Status of course Compulsory
Form of instruction Face-to-face
Work placements This is not an internship
Recommended optional programme components None
Lecturer(s)
  • Tomanová Jitka, PhDr. Mgr. Ph.D.
  • Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
  • Petrová Jitka, PhDr. Ph.D.
Course content
unspecified

Learning activities and teaching methods
unspecified
Learning outcomes
Prerequisites
unspecified

Assessment methods and criteria
unspecified
Recommended literature
  • BARKER, ALAN. Umíte přesvědčit? 2. vyd. Brno: Computer Press, 2007. ISBN: 978-80-251-1600-5..
  • BORG, JAMES. Umění přesvědčivé komunikace. Jak ovlivňovat názory, postoje a činy druhých. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN: 80-247-1971-1..
  • Holá, L. (2003). Mediace. Způsob řešení mezilidských konfliktů. Olomouc.
  • KANITZ, ANJA VON. Umění úspěšné komunikace. Jak uspět v každém rozhovoru. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2005. ISBN. 80-247-1222-9..
  • KŘIVOHLAVÝ, JARO. (2002). Konflikty mezi lidmi. Praha: Portál.
  • MÜHLEISEN, STEFAN. Komunikační a jiné měkké dovednosti. 1. vyd. Praha: Grada, 2008. ISBN: 978-80-247-2662-5..
  • PLAMÍNEK, JIŘÍ. (2006). Jak řešit konflikty ? 27 pravidel pro efektivní vyjednávání. Praha: Grada Publishing.
  • PLAMÍNEK, JIŘÍ. (2008). Řešení problémů a rozhodování. Praha: Grada Publishing.
  • POSPÍŠIL, MIROSLAV. Řešení konfliktů a stresů. 1. vyd. Praha: Pospíšilová Alena, 2007. ISBN: 978-80-903529-1-9..
  • RISKIN, LEONARD L. Mediace aneb Jak řešit konflikty. 1. vyd. Praha: Pallata, 1997. ISBN: 80-901710-6-0.
  • SAWICKI, SILVESTR. Osobnost jedince a náročné životní situace. 1. vyd. Ústi nad Labem: Univerzita J.E. Purkyně, 2008. ISBN: 978-80-7414-068-6..


Study plans that include the course
Faculty Study plan (Version) Category of Branch/Specialization Recommended year of study Recommended semester
Faculty: Faculty of Education Study plan (Version): Social Pedagogy - specialization Prevention of Social Pathological Phenomena (BB21) Category: Pedagogy, teacher training and social care 3 Recommended year of study:3, Recommended semester: Summer
Faculty: Faculty of Education Study plan (Version): Social Pedagogy - specialization Prevention of Social Pathological Phenomena (BB20) Category: Pedagogy, teacher training and social care 3 Recommended year of study:3, Recommended semester: Summer
Faculty: Faculty of Education Study plan (Version): Social Pedagogy - specialization Prevention of Social Pathological Phenomena (BB22) Category: Pedagogy, teacher training and social care 3 Recommended year of study:3, Recommended semester: Summer
Faculty: Faculty of Education Study plan (Version): Social Pedagogy - specialization Prevention of Social Pathological Phenomena (BB24) Category: Pedagogy, teacher training and social care 3 Recommended year of study:3, Recommended semester: Summer
Faculty: Faculty of Education Study plan (Version): Social Pedagogy - specialization Prevention of Social Pathological Phenomena (BB23) Category: Pedagogy, teacher training and social care 3 Recommended year of study:3, Recommended semester: Summer