Vyučující
|
-
Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
-
Nábělková Jitka, Mgr. Ph.D.
-
Ševčíková Jaroslava, PhDr. PhD.
-
Prášilová Michaela, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Kurikulum a jeho možné podoby, komponenty kurikula, tvorba pedagogického projektu, účinnost projektu vzdělávacího programu. Hodnocení výsledků vzdělávání. RVP a ŠVP.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Teorie kurikula a jeho tvorba.
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: vysvětlit pojem kurikulum, vyjmenovat a vysvětlit možné podoby kurikula, popsat zdroje a komponenty kurikula, objasnit filozofii, strukturu a obsah RVP, posoudit kvalitu předloženého projektu krátkodobého vzdělávacího programu a ŠVP.
|
Předpoklady
|
Absolvování předcházejících didaktických disciplín.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Známkou
Účast a aktivní podíl na výuce v rámci realizovaných cvičení/seminářů. V případě povolení změny formy studia z prezenční formy na kombinaci prezenční a distanční formy studia (čl. 18 SZŘ UP - tzv. individuální studijní plán)je student disciplíny povinen splnit veškeré požadavky kladené na něj anotačním listem disciplíny platným pro aktuální akademický rok.
|
Doporučená literatura
|
-
RVP.
-
PRÁŠILOVÁ, M. (2006). Tvorba vzdělávacího programu.. Praha: TRITON.
-
WALTEROVÁ, E. Kurikulum (Proměny a trendy v mezinárodní perspektivě). Brno: MU,1994..
|