Vyučující
|
-
Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
-
Chudý Štefan, doc. Mgr. Ph.D.
-
Dvořáková Kaněčková Eva, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Školské systémy v edukačně vyspělých zemích. Školský systém v ČR. Trendy vzdělávací politiky v EU. Problémy a perspektivy primárního, sekundárního a terciálního vzdělávání v Evropě. Správa a řízení školství v Evropě. Úloha rodičů ve školských systémech EU. Vzdělávání a sociální spravedlnost v zemích OECD. Cesta k učící se společnosti.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Po absolvování předmětu budou studenti schopni charakterizovat kritéria pro srovnávání školských systémů, školský systém v ČR. Trendy vzdělávací politiky v EU. Problémy a perspektivy primárního, sekundárního a terciálního vzdělávání v Evropě. Správa a řízení školství v Evropě. Úloha rodičů ve školských systémech EU. Vzdělávání a sociální spravedlnost v zemích OECD. Cesta k učící se společnosti.
Po absolvování předmětu budou studenti schopni objasnit následující problematiku: Školské systémy v edukačně vyspělých zemích. Školský systém v ČR. Trendy vzdělávací politiky v EU. Problémy a perspektivy primárního, sekundárního a terciálního vzdělávání v Evropě. Správa a řízení školství v Evropě. Úloha rodičů ve školských systémech EU. Vzdělávání a sociální spravedlnost v zemích OECD. Cesta k učící se společnosti.
|
Předpoklady
|
Žádné specifické požadavky.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška
Aktivní účast na výuce, ústní vystoupení na zadané téma.
|
Doporučená literatura
|
-
NEZVALOVÁ, D. Pedagogika pro učitele. Část druhá - Vzdělávací systémy ve vyspělých zemích. Olomouc: UP, 1998. PRUCHA, J. Vzdělávání a školství ve světě. Praha: Portál, 1999. Sekundární vzdělávání v Evropské unii: struktura, organizace a správa. Praha: ÚŠI, 1998..
|