Vyučující
|
-
Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
-
Pitnerová Dagmar, Mgr. Ph.D.
-
Opletalová Alena, Ing. Ph.D.
-
Hanáková Soňa, PhDr.
|
Obsah předmětu
|
Témata: " Podstata a vývoj managementu. " Manažer - osobnost, předpoklady pro manažerskou práci. " Styly řízení. " Proces plánování, druhy plánů, SWOT a BCG analýza. " Pojem organizování - druhy, výhody a nevýhody. " Centralizace a decentralizace v řízení. Důvody delegování odpovědnosti a pravomoci. " Principy týmové práce. " Motivace a stimulace. " Komunikační proces, druhy komunikace. " Metody plánování počtu zaměstnanců, způsoby hodnocení pracovníků, oblast odměňování pracovníků. " Algoritmus rozhodovacího procesu. Výběr vhodné varianty řešení problému. " Rizika, druhy rizik a možnosti jejich snižování. " Základní znaky brainstormingu a brainwritingu. " Kontrola - algoritmus kontroly, jejich druhy, význam kontroly. " Marketing - segmentace trhu. Marketingové strategie. " Marketingový výzkum - fáze, techniky marketingového výzkumu. " Pojem Produkt, Cena, Distribuce, Propagace.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Cíle: Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: " pochopit podstatu marketingu a managementu, " naučit se základní pojmy a podstaty marketingu a managementu, " orientovat se v procesu plánování, organizování, rozhodování, " popsat marketingový mix, segmentace trhu, marketingovou strategii, fáze marketingového výzkumu, " definovat pojem produkt, cena, distribuce, propagace, " řešit a popsat jednotlivé příklady vyplývající ze základních pojmů.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Účast na konzultacích, studium zadaných materiálů a další literatury. Zpracování individuálních prací studentů. Písemná zkouška.
|
Doporučená literatura
|
-
ARMSTRONG, M. STEPHENS, T. Management a leadership. Praha: Grada Publishing, 2008. 268 s. ISBN 978-80-247-2177-4..
-
FAKTOR, přeložil Tomáš JUPPA. Praha: Grada Publishing, 2007. 788 s. ISBN 978-80-247-1359-5..
-
KARLÍČEK, M. a kol. (2018). Základy marketingu. Praha:Grada.
-
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. Přeložil Štěpánka ČERNÁ, přeložil Viktor.
-
VAŠTÍKOVÁ, M. Marketing služeb - efektivně a moderně. Praha: Grada Publishing a.s., 2008. 232 s. ISBN 978-80-247-2721-9..
-
VYSEKALOVÁ, J., VYDROVÁ, J., ?STRNAD, P. Marketing: pro střední školy a vyšší odborné školy. Praha: Fortuna: 2006. 247 s. ISBN 978-80-716-8979-9..
|