Vyučující
|
-
Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
-
Kantorová Jana, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Charakteristika vybraných alternativních škol, především reformně pedagogických. Specifické znaky. Inspirace pro reformu české školy.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Studující poznají nejznámější alternativní školské systémy a pochopí je jako zdroj inspirace pro reformu tradiční školy. Budou schopni srovnat principy jednotlivých alternativních školských systémů a osvojí si alternativní přístupy ve výuce, rozvinou schopnost aplikovat je v praxi.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška, Analýza výkonů studenta, Seminární práce
Student si může tento předmět zapsat v případě, že absolvoval školní didaktiku a didaktiku psychologie a pedagogiky.
|
Doporučená literatura
|
-
GRECMANOVÁ, H., HOLOUŠOVÁ, D. A KOL. (2002). Obecná pedagogika II. Olomouc: Hanex.
-
RÝDL, K. (1994). Alternativní pedagogické hnutí v současné společnosti. 1. vyd.. Brno: Marek Zeman.
-
SINGULE, F. (1992). Současné pedag. směry a jejich psycholog. souvislosti.. Praha.
-
SKALKOVÁ, J. (1995). Za novou kvalitu vyučování. Brno: Paido.
|