Předmět: Seminář k přípravě bakalářské práce

« Zpět
Název předmětu Seminář k přípravě bakalářské práce
Kód předmětu KPG/KŠPB@
Organizační forma výuky Konzultace
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 2
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 1
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Petrová Jitka, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Cíle: Předmět je časově určen v návaznosti na zadání bakalářské práce - student má již určeného vedoucího a téma práce. Záměrem předmětu je nastínit význam bakalářské práce a vést studenta při přípravných aktivitách. Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: objasnit význam bakalářské práce, charakterizovat jednotlivé náležitosti bakalářské práce a znát strategie jejich užití, rozlišit metody kvantitativního a kvalitativního výzkumu, charakterizovat jednotlivé metody pedagogického výzkumu. Hlavní témata předmětu: Význam a charakteristika bakalářské práce. Teoretická a aplikační (empirická) část bakalářské práce. Úvod do pedagogického výzkumu - kvalitativní a kvantitativní výzkumné šetření. Atributy kvality bakalářské práce - práce se zdrojovou literaturou (rešerše, citace), kontinualita textu, souvztažnost tématu s cíli a obsahem bakalářské práce. Příprava na posudek a obhajobu bakalářské práce.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura
  • GAVORA, P. (2010). Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido.
  • HENDL, J. (2012). Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. Praha: Portál.
  • HOLOUŠOVÁ, D., KROBOTOVÁ, M. (2005). Diplomové a závěrečné práce. Olomouc : VUP.
  • CHRÁSKA, M. (2007). Metody pedagogického výzkumu. Praha.
  • KUBÁTOVÁ, H., ŠIMEK, D. (2007). Od abstraktu do závěrečné práce. Olomouc : UP.
  • PETRUSEK, M. (1969). Sociometrie. Praha.
  • PRŮCHA, J. (1997). Pedagogický výzkum a vzdělávací politika. Vytváření mostů. Praha: UK.
  • Punch, K.F. (2008). Úspěšný návrh výzkumu.. Praha: Portál.
  • SKUTIL, M. a kol. (2011). Základy pedagogicko-psychologického výzkumu pro studenty učitelství. Praha, Portál.
  • STOLINSKÁ, D. (2011). Kvalitativní přístup k interpretaci dat získaných prostřednictvím kvantitativního výzkumu v oblasti interakce učitel-žák na primární škole. In Smíšený design v pedagogickém výzkumu.. Brno: PdF MU.
  • STOLINSKÁ, D. (2010). TIVT - stále živá technika měření efektivity interakce učitel-žák na primární škole. In Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů DSP.. Olomouc: PdF UP.
  • Strauss, A., Corbinová, J. (1999). Základy kvalitativního výzkumu. Boskovice.
  • ŠVAŘÍČEK, R. a ŠEĎOVÁ K. (2014). Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (BB23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (BB24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní