Předmět: Pedagogická diagnostika

« Zpět
Název předmětu Pedagogická diagnostika
Kód předmětu KPG/KŠDG@
Organizační forma výuky Konzultace
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 2
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Petrová Jitka, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Cíl předmětu: seznámit studenty s problematikou diagnostikování v edukačním prostředí, a to s akcentem na pedagogickou diagnostiku dítěte předškolního věku v kontextu předškolního kurikula. Hlavní témata: Pedagogická diagnostika a její teoretické vymezení. Druhy a typy pedagogické diagnostiky Etapy pedagogické diagnostiky. Proces diagnostikování v praxi. Metody pedagogické diagnostiky. Pedagogická diagnostika v kontextu oblastí rozvoje dítěte. Chyby pedagogické diagnostiky. Příprava na proces diagnostikování. Individuální záznamy o dítěti a specifika jejich vedení. Individuální vzdělávací plán. Příprava dítěte na školu. Propojení na pedagogickou praxi: Studenti budou s vyučujícím absolvovat hospitace v mateřských školách v závislosti na probíraném tématu. Seminářů se také bude účastnit odborník z praxe, který osvětlí problémová témata, které během hospitace v mateřské školy vyvstaly.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura
  • ALLEN, K. E., MAROTZ, L. R. (2008). Přehled vývoje dítěte: od prenatálního období do 8 let. Praha: Portál.
  • BEDNÁŘOVÁ, J., ŠMARDOVÁ, V. (2007). Diagnostika dítěte předškolního věku. Brno : Computer Press.
  • MERTIN, V., KREJČOVÁ, L. (2012). Metody a postupy poznávání žáka: pedagogická diagnostika. Praha: Wolters Kluwer.
  • MICHALOVÁ, Z. a DOUBRAVOVÁ, Š. (2014). Případová studie - kazuistika jako závěrečná práce: určeno pro Studium v oblasti pedagogických věd se zaměřením na speciální pedagogiku. Liberec: Technická univerzita v Liberci.
  • PRŮCHA, J., WALTEROVÁ, E., MAREŠ, J. (2013). Pedagogický slovník. Praha: Portál.
  • Rámcový vzdělávací program. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání.
  • ŠMELOVÁ, E., PETROVÁ, A., SOURALOVÁ, E. (2012). Připravenost dětí k zahájení povinné školní docházky. Olomouc: UP.
  • ZELINKOVÁ, O. (2011). Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací plán. Praha: Portál.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (BB24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (BB23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní