Vyučující
|
-
Fasnerová Martina, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Cíle předmětu: Studenti se seznámí se specifiky pedagogické práce v elementárním ročníku ZŠ a klíčovými aspekty adaptace žáka na školní prostředí. Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: definovat specifika edukačního procesu v elementárním ročníku ZŠ, popsat specifické profesní kompetence pedagoga elementaristy s akcentem na komunikační dovednosti, identifikovat organizační výukové formy v 1. ročníku, orientovat se ve výukových metodách a strategiích v 1. ročníku, analyzovat ukazatele heterogenního složení třídy a posoudit jejich vliv na management třídy, popsat podmínky vzdělávání v 1. ročníku a úlohu učitele jako determinujícího faktoru, objasnit způsoby hodnocení žáků 1. ročníku. Hlavní témata předmětu: Analýza vyučovacího procesu - náslechová hospitace Profil učitele elementaristy Organizační formy v 1. ročníku Vyučovací metody v 1. ročníku Interakce učitel-žák, žák-žák Strategie hodnocení žáků 1. ročníku Výstup: Hospitační protokol zpracovaný na základě analýzy vyučovacího procesu, vyhodnocení praxe v reflektivním semináři
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Student si vytvoří portfolio pedagogických praxí, do kterého vloží hospitační záznam z absolvované pedagogické praxe a reflektivní zprávu, kterou vytvoří a bude prezentovat na reflektivním semináři k pedagogické praxi. Veškeré informace k pedagogické praxi i k reflexi praxe budou sděleny na seminářích Propedeutika elementárního čtení a psaní.
|
Doporučená literatura
|
-
FASNEROVÁ, M., PROVÁZKOVÁ STOLINSKÁ, D. (2016). Pedagogická praxe: pro studenty oboru Učitelství pro 1. stupeň základních škol. 1. aktualizované vydání. Olomouc: Hanex.
-
Fasnerová, M. (2018). Prvopočáteční čtení a psaní. Praha.
-
Franclová, M. (2013). Zahájení školní docházky. Praha Grada.
-
Maňák, J., Švec, V. (2004). Vyučovací metody. Brno: Paido.
-
NELEŠOVSKÁ, A., SPÁČILOVÁ, H. (2005). Didaktika primární školy. Olomouc : UP.
-
ŠIKULOVÁ, R. Didaktika primární školy: vybraná témata oboru pro studenty učitelství 1. st. ZŠ.
-
VALIŠOVÁ, A., KASÍKOVÁ, H., BUREŠ, M. (2011). Pedagogika pro učitele. 2., rozš. a aktualiz. vyd. 456 s. Pedagogika.. Praha: Grada.
|