Předmět: Řízená hra ve volnočasových aktivitách

« Zpět
Název předmětu Řízená hra ve volnočasových aktivitách
Kód předmětu KPG/KŘHR@
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 1
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Čech Tomáš, doc. PhDr. Ph.D.
  • Ševčíková Jaroslava, PhDr. PhD.
  • Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Vymezení pojmu hra, základní znaky hry. Hry a herní aktivity jako prostředek rozvoje rozumové, citové a volní složky osobnosti, hra jako prostředek k dosahování cílů kognitivních, afektivních a psychomotorických. Klasifikace her podle různých kritérií. Popis hry a obsahové náležitosti metodického návodu ke hře. Metodika vedení her a zásady správného uvádění her ve výchovně vzdělávací práci s osobami se SVP (výběr, plánování a příprava hry, motivace účastníků, vysvětlování pravidel, koordinace průběhu hry, reflexe a zhodnocení hry).

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: vysvětlit pojem hra, objasnit význam hry ve výchovně vzdělávacím procesu a popsat základní praktické aspekty uvádění her, efektivně využívat hru ve výchovně vzdělávacím procesu, volit vhodné hry ve vazbě na vytýčené výchovné a vzdělávací cíle, plánovat, připravovat, vést a hodnotit hry a herní aktivity na různé úrovni náročnosti pravidel i organizace, vhodně a efektivně využívat hru při výchovné práci s osobami se SVP, přizpůsobovat hry specifickým potřebám těchto osob, zpracovat hru do podoby přehledného metodického návodu.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Samostatný výstup studenta příprava, realizace a zhodnocení herního programu. Zpracování seminární práce metodický popis realizovaného herního programu. Vytvoření zásobníku her. U studentů ISP je vyžadována účast minimálně 2x a průběžné plnění studijních povinností a úkolů (dle Moodle a Teams).
Doporučená literatura
  • BARTŮNĚK, D. Kniha her a činností v klubovně i venku. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-618-7..
  • Činčera, J. (2007). Práce s hrou: pro profesionály. Praha: Grada.
  • Hanuš, R., Chytilová, L. Zážitkově pedagogické učení. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2816-2..
  • KAPLAN, A., BARTŮNĚK, D., NEUMAN, J. Skáčeme, běháme a hrajeme si na hřišti i pod střechou. 2. vyd. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-623-0..
  • KULHÁNKOVÁ, A. Kreslíme a hrajeme si ve školní družině. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-394-9..
  • NĚMEC, J. (2002). Od prožívání k požitkářství.. Brno.
  • Neuman, Jan. Dobrodružné hry a cvičení v přírodě.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Řízení volnočasových aktivit (NA23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Řízení volnočasových aktivit (NA22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Řízení volnočasových aktivit (NA24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Řízení volnočasových aktivit (NA21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní